Σε επίπεδα άνω των 100.000 οχημάτων επανήλθαν για πρώτη φορά από το 2010 οι πωλήσεις των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων το 2018, εκ των οποίων 4.155 (επιβατικά, ελαφρά φορτηγά και μοτοσικλέτες) στη Θεσσαλία.

Η επίδοση αυτή της αγοράς είναι θετική μεν, όχι ικανή όμως για να αντισταθμίσει τις τεράστιες απώλειες που υπέστη ήδη από την πρώτη χρονιά εισόδου της ελληνικής οικονομίας σε πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής και απέχει πολύ από τις επιδόσεις προ του 2010, όταν οι πωλήσεις καινούργιων επιβατικών ξεπερνούσαν κατά πολύ τα επίπεδα των 200.000 οχημάτων ετησίως.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), το 2018 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα 103.322 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα έναντι 88.001 το 2017, καταγράφοντας αύξηση 11,7%. Το 2010 ήταν η τελευταία χρονιά που οι πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων είχαν διαμορφωθεί πάνω από τις 100.000 και συγκεκριμένα σε 140.722 οχήματα, καταγράφοντας κατακόρυφη πτώση σε σύγκριση με το 2009, όταν οι πωλήσεις καινούργιων επιβατικών ανήλθαν σε 220.192.

Το 2011 οι πωλήσεις υποχώρησαν σε 97.539 αυτοκίνητα και μειώθηκαν σχεδόν στο ήμισυ το 2012, υποχωρώντας σε 58.299 που αποτελεί και τη χειρότερη χρονιά έως σήμερα για την αγορά αυτοκινήτου. Το 2004, έτος των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, του Euro και της γενικότερης ευημερίας, ήταν η χρονιά με τις περισσότερες πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων, φτάνοντας τότε τις 288.483. Οπως επισημαίνει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), παρά την πέμπτη κατά σειράν χρονιά αύξησης των πωλήσεων καινούργιων επιβατικών, η αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται κατά 61,6% χαμηλότερα από τον μέσο όρο της περιόδου 2000-2009.

Σημαντική αύξηση κατέγραψαν και οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων επιβατικών. Συνολικά, το 2018 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα 60.178 εισαγόμενα από το εξωτερικό μεταχειρισμένα επιβατικά, έναντι 42.226 το 2017, καταγράφοντας αύξηση 42,5%.

Το 2018 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα, είτε ως καινούργια είτε ως μεταχειρισμένα, εισαγόμενα από το εξωτερικό 227.653 οχήματα, εκ των οποίων 163.500 ήταν επιβατικά αυτοκίνητα, 1.320 λεωφορεία, 26.027 φορτηγά και 36.806 μοτοσικλέτες άνω των 50 κ.ε.

Τα μερίδια αγοράς στην κατηγορία των καινούργιων επιβατικών διαμορφώθηκαν το 2018 ως εξής: Toyota 11,4%, Volkswagen 8,7%, Peugeot 8%, Nissan 7,6%, Fiat 6,9%, Opel 6,7%, Suzuki 5,7%, Hyundai 5,5%, Citroen 5,2%, Renault 4,1% και λοιπές εταιρείες 30,2%.

Δεν έλειψαν, βεβαίως, και οι πωλήσεις πολυτελών αυτοκινήτων. Ενδεικτικά το 2018 πωλήθηκαν στην Ελλάδα μία καινούργια Aston Martin, 3 Bentley, 8 Maserati, 2 Tesla και βεβαίως 72 Porsche.

Στη Θεσσαλία

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών το μήνα Δεκέμβριο 2018 υπήρξαν ελαφρώς αυξημένες ως προς το μήνα Δεκέμβριο 2017.

Ειδικότερα τον περασμένο μήνα πωλήθηκαν στη Θεσσαλία 195 οχήματα, έναντι 189 τον αντίστοιχο μήνα του 2017.

Συνολικά για τη χρονιά που έφυγε στη Θεσσαλία κυκλοφόρησαν στους δρόμους για πρώτη φορά 4.155 οχήματα (επιβατικά, ελαφρά φορτηγά και μοτοσικλέτες).

Οι περισσότερα πωλήσεις έγιναν τους μήνες Ιούλιο (501), Ιούνιο (475) και Μάιο (465).

Ζ.Η. thessaliaeconomy.gr με πληροφορίες από Δήμητρα Μανιφάβα (Καθημερινή)