Ημιαγωγοί και πανδημία φέρνουν τα πάνω κάτω στον κόσμο του αυτοκινήτου, με ελλείψεις και αυξήσεις τιμών.
Τον χειρότερο Σεπτέμβριο των τελευταίων 25 ετών κατέγραψαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με τη βιομηχανία να βρίσκεται σε τροχιά, να καταγράψει μια χρονιά ακόμη χειρότερη σε σχέση με την ήδη, καταστροφική περσινή.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων βούλιαξαν κατά 25%, στα 972.723 οχήματα -το χαμηλότερο σημείο από το 1995. Η Ένωση αποδίδει αυτή την πτώση, σε μεγάλο βαθμό, στην έλλειψη ημιαγωγών, η οποία επιδεινώθηκε με το ξέσπασμα του νέου κύματος της πανδημίας στην ΝA Ασία.
Η έλλειψη έφερε αυξήσεις τιμών παντού, και στην Ελλάδα, οι οποίες σε κάποιες περιπτώσεις φτάνουν μέχρι και στο 20% , ενώ οι παραδόσεις πηγαίνουν ολοένα και πιο πίσω με τον κύκλο αβεβαιότητας να μεγαλώνει.
Σύμφωνα με το Bloomberg, μετά από τρεις συνεχόμενες πτώσεις, οι πωλήσεις στην Ευρώπη μειώθηκαν σε περισσότερους μήνες από ό,τι αυξήθηκαν φέτος. Ενώ μια συρρίκνωση ήταν εκτός σκέψης στις αρχές του 2021 - η ACEA προέβλεπε περίπου 10% ανάπτυξη για το έτος - ορισμένοι ερευνητές της αγοράς πλέον, την περιμένουν.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν καταφέρει να αντιμετωπίσουν κρίσεις στις αλυσίδες εφοδιασμού, δίνοντας προτεραιότητα στα πιο προσοδοφόρα μοντέλα τους και περιορίζοντας τις δαπάνες στο μάρκετινγκ και τα κίνητρα αγορών, αυξάνοντας τα περιθώρια κέρδους.
Η Daimler κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση, με τις παραδόσεις αυτοκινήτων να μειώνονται σχεδόν στο μισό σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Η Volkswagen και η Stellantis, οι δύο μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, παρέδωσαν περίπου 30% λιγότερα οχήματα τον περασμένο μήνα από ό,τι πριν από έναν χρόνο. Οι πωλήσεις των Renault και BMW μειώθηκαν περίπου 24%.
Όλες οι μεγάλες αγορές κατέγραψαν διψήφια πτώση τον Σεπτέμβριο, με τις πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία να συρρικνώνονται περίπου κατά 30%.