Στα 25 εκ. ευρώ κυμάνθηκαν κατά την οικονομική χρήση του 2016 οι συνολικές πωλήσεις του συνεταιρισμού ΘΕΣγάλα από τα ιδιόκτητα σημεία (ΑΤΜ γάλακτος) αλλά και τις γαλακτοβιομηχανίες οι οποίες απορροφούν την μεγαλύτερη ποσότητα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του συνεταιρισμού Θανάση Βακάλη ο οποίος μίλησε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. Στην συνέντευξη πάντως ο κ. Βακάλης δεν διευκρινίζει αν ο παραπάνω τζίρος συνοδεύεται και από την ανάλογη κερδοφορία.

Είναι χαρακτηριστικό ότι από τους περίπου 100 τόνους γάλα που ο ΘΕΣγάλα παράγει ημερησίως σχεδόν το 1/3 διοχετεύεται από τα αυτόματα μηχανήματα. 

Ο συνεταιρισμός επιχειρεί τώρα να αντλήσει κεφάλαια από την αγορά μέσω franchising για την επέκτασή του και σε άλλα μέρη της Αττικής, παραχωρώντας σε ιδιώτες τις «γωνιές προϊόντων» που θέλει να αναπτύξει. 

Μετά την Θεσσαλονίκη το πλάνο στην Αττική προβλέπει την δημιουργία 30 νέων σημείων, πέρα από τα 30 ήδη υπάρχοντα. Είναι ένας τρόπος χρηματοδότησης των μεγάλων αναγκών που προέκυψαν με την απότομη επέκταση της συνεταιριστικής επιχείρησης και την εκτόξευση των λειτουργικών της εξόδων. Σημαντικό εμπόδιο για την προσέλκυση συνεργατών θεωρείται το υψηλό κόστος των «σημείων». Οι 95.000 ευρώ που ζητάει ο συνεταιρισμός για κάθε «γωνιά» δεν είναι καθόλου λίγα χρήματα τέτοια εποχή. Όσο για την διανομή κατ΄οίκον που ξεκίνησε πιλοτικά στη Λάρισα, δεν φαίνεται να έχει την δυναμική που περίμεναν οι εμπνευστές του εγχειρήματος. Η ελάχιστη παραγγελία των 7 ευρώ λειτουργεί μάλλον αποτρεπτικά…

Λ.Ε.