Υψηλή ποιότητα και λιγότερο αλάτι είναι οι προδιαγραφές που ζητούν οι διεθνείς αγορές από την επιτραπέζια ελιά, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Νέλος Γεωργούδης, Βολιώτης πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Μεταποιητών - Τυποποιητών - Εξαγωγέων Επιτραπέζιων Ελιών (ΠΕΜΕΤΕ). "Τα δίκτυα διανομής του εξωτερικού και οι buyers ζητούν ένα ασφαλές φυσικό προϊόν, το οποίο γευστικά να ταιριάζει στις διεθνείς αγορές. Επιπλέον, η μεγαλύτερη τάση που βλέπουμε είναι η μείωση του αλατιού στα προϊόντα. Είναι ένα θέμα που το ακούμε από πολλές αγορές και προσπαθούμε προς αυτήν την κατεύθυνση", σημείωσε.

ΑΝΤΑΓΏΝΙΣΜΟΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ

Τόνισε ακόμα, ότι ο ανταγωνισμός στις διεθνείς αγορές γίνεται με βάση την ποιότητα και όχι την τιμή του προϊόντος. "Η ποιότητα αναγνωρίζεται και το προϊόν γίνεται αποδεκτό. Τα τελευταία χρόνια, στην κορυφή των στόχων είναι οι ΗΠΑ και ακολουθούν χώρες, όπως Γερμανία, Ιταλία, Αγγλία, Αυστραλία, Ρουμανία, Ολλανδία και Αραβικές χώρες. Κάποιες από αυτές, όπως η Ιταλία, όπου ανασκευάζεται η ελληνική ελιά, είναι price driven αγορές".

ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΜΕΝΟΣ ΤΟΜΕΑΣ Η ΠΡΑΣΙΝΗ ΕΛΙΑ

Σε ό,τι αφορά το ποια παρασκευάσματα ελιάς αναπτύσσονται ταχύτερα από την παραδοσιακή πράσινη ελιά, ο κ. Γεωργούδης επισήμανε ότι η γεμιστή πράσινη ελιά είναι ένας αναπτυσσόμενος τομέας, ενώ και η ελιά Χαλκιδικής μπορεί να γεμιστεί με διάφορα συστατικά, πιπεριά, αμύγδαλο κλπ. "Είναι μια αγορά που βλέπουμε ότι αναπτύσσεται, ενώ και ο πολτός ελιάς είναι ένα μικρό κομμάτι της κατηγορίας που έχει απήχηση σε κάποιες αγορές ".

ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ CONSISTENCY ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ

Βασική πρόκληση που αντιμετώπισε το brand επιτραπέζια ελιά, ήταν η μειωμένη παραγωγή που μπορεί να καταγράφεται από χρονιά σε χρονιά, λόγω των συνθηκών που επηρεάζουν την παραγωγή. "Η μαύρη κονσερβολιά, που μαζί με την πράσινη αποτελούσε το βασικό προϊόν της χώρας μας στις ξένες αγορές για πολλά χρόνια στο παρελθόν, μειώθηκε αισθητά από τις εξαγωγές, λόγω του ότι δεν μπορούσαμε να έχουμε ίδια ποιοτική παρουσία κατά τη διάρκεια των ετών, καθώς είναι ένα προϊόν πολύ ευαίσθητο στις καιρικές συνθήκες. Οι ελιές Χαλκιδικής και Καλαμών είναι πιο ανθεκτικές και μπορούμε να έχουμε επαναληψιμότητα της ποιότητας που προσφέρουμε στο εξωτερικό".

ΠΤΏΣΗ ΕΏΣ 7%

Το ξέσπασμα της πανδημίας τον Μάιο του 2020 οδήγησε, όπως εξηγεί ο κ. Γεωργούδης, σε μηδενισμό του HoReCa και μετατόπιση ζήτησης στο retail σε Ελλάδα, αλλά και εξωτερικό. "Συνολικά, για τη χώρα μας, είχαμε πτώση 6-7%, η οποία, δεδομένων των συνθηκών, ήταν σε λογικά πλαίσια. Τώρα, μπαίνουμε σε νέα φάση, οπού οι διεθνείς αγορές ανοίγουν το HoReCa, βλέπουμε επάνοδο της δυναμικής τους και θέλουμε να δούμε πώς θα μεταφραστεί αυτό στο τέλος της χρονιάς".

FnB Daily