Προχωρά η διαδικασία μεταφοράς της δραστηριότητας του σκραπ στην άκρη της τρίτης προβλήτας του λιμανιού του Βόλου και για τη Δευτέρα ορίστηκε νέα συνάντηση του Οργανισμού Λιμένος και της Χαλυβουργίας, που προτίθεται να κάνει επένδυση σε χώρο που θα της παραχωρήσει ο ΟΛΒ για την παραλαβή του σκραπ που θα καταλήγει στο εργοστάσιο. Μάλιστα η παραγωγή αυξήθηκε και καθημερινά φτάσουν στο λιμάνι ένα με δύο πλοία που τροφοδοτούν τη βιομηχανία με παλιοσίδερα.

Τα παραπάνω τόνισε στο ¨Ράδιο Ένα 102,5¨ του Βόλου ο Θρασύβουλος Σταυριδόπουλος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, που επισήμανε ότι η νυν Διοίκηση του ΟΛΒ έχει συμμορφωθεί πλήρως με τους περιβαλλοντικούς όρους της δραστηριότητας εκφόρτωσης σκραπ, με αποτέλεσμα τη μικρότερη δυνατή όχληση και ρύπανση του περιβάλλοντος, για τη συνοικία του Παλαιού Λιμεναρχείου.

«Δεν είχε γίνει ενημέρωση της βιομηχανίας»

Σύμφωνα με τον κ. Σταυριδόπουλο, το λιμάνι είναι λιμάνι και η Χαλυβουργία μια βιομηχανία της περιοχής, που απασχολεί εργαζόμενους και έπρεπε να βρεθεί μια χρυσή τομή, διότι η βιομηχανία είναι από τους σημαντικούς χρήστες του λιμανιού, αλλά ούτε και να αγνοηθεί το κοινωνικό πρόβλημα των κατοίκων της συνοικίας Παλαιού Λιμεναρχείου. Ο ΟΛΒ ξεκίνησε συζήτηση με τη Χαλυβουργία, ώστε η δραστηριότητα να μεταφερθεί σε άλλη θέση, ποιο μακριά από τα σπίτια και καλύτερη θέση είναι η άκρη της τρίτης προβλήτας, τόνισε.

«Από το 2013 που εκδόθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι του λιμανιού και είχαν πενταετή ισχύ μέχρι το καλοκαίρι του 2018, προβλέπονταν με βάση μελέτη και το κόστος της μετεγκατάστασης και η φορτοεκφόρτωση για να γίνεται με πιστοποιημένους και προβλεπόμενους περιβαλλοντικούς όρους, ότι πρέπει να υπάρχει μια εγκατάσταση συγκεκριμένου μεγέθους που θα ανακυκλώσει το νερό που χρησιμοποιείται για τη διαβροχή του σκραπ, τον τρόπο με τον οποίο θα αποφεύγεται η δημιουργία σκόνης κλπ.», δήλωσε ο κ. Σταυριδόπουλος, που πρόσθεσε ότι οι προηγούμενες Διοικήσεις τους ΟΛΒ δεν είχαν κάνει ενημέρωση της βιομηχανίας.

«Πολυετής παραχώρηση έκτασης 250 μ.»

Σύμφωνα με τον ίδιο, η παρούσα Διοίκηση του ΟΛΒ, ενημέρωσε τη Χαλυβουργία στα μέσα του 2017, έγιναν δύο συζητήσεις και τον Οκτώβριο του 2017 η εταιρία υπέβαλε αίτημα δημιουργίας της εγκατάστασης, με πολυετή παραχώρηση έκταση 250 μ. της τρίτης προβλήτας, για να γίνει το έργο και να υπάρχει απευθείας έξοδος των φορτηγών αυτοκινήτων από την πόλη.

«Προχωράμε το πρόβλημα προς επίλυση. Εννοείται ότι εκτός από την απόφαση της Διοίκησης, απαιτείται και η συμφωνία της βιομηχανίας για να ξεκινήσει το προσχέδιο της σύμβασης παραχώρησης και με τη σύμφωνη γνώμη του ΤΑΙΠΕΔ, επειδή πρόκειται για πολυετή παραχώρηση, όπως και των υπουργείων Οικονομικών και Ναυτιλίας», ανέφερε ο πρόεδρος του Οργανισμού.

Τη Δευτέρα θα γίνει νέα συνάντηση του ΟΛΒ με την Χαλυβουργία Μάνεση, τόνισε ο κ. Σταυριδόπουλος, που πρόσθεσε ότι η εταιρία επιθυμεί τη λύση αυτή, διότι τη συμφέρει, θα κάνει ένα έργο, με δικά της έξοδα στο χώρο του λιμανιού, με συγκεκριμένους όρους και με αντάλλαγμα στον ΟΛΒ θα κάνει τη δουλειά της.

Ο πρόεδρος του λιμανιού εκτίμησε ότι αν γίνουν όσα προβλέπονται και εφαρμοστούν οι περιβαλλοντικοί όροι, θα εκμηδενιστεί πλέον το θέμα της ρύπανσης.

Ένα με δύο πλοία καθημερινά

Κάθε μέρα η Χαλυβουργία φέρνει ένα με δύο πλοία με σκραπ στο λιμάνι του Βόλου, κάτι που μεταφράζεται στην αύξηση της παραγωγής και στις δυνατότητες συνεργασιών του λιμανιού με τον ιδιωτικό τομέα, τόνισε ο κ. Σταυριδόπουλος.

Ο ίδιος είπε ότι σε συνάντηση που είχε και με τους βουλευτές, ειδικά μετά τη συνάντηση για την περιφερειακή ανάπτυξη υπό τον πρωθυπουργό κ. Αλ. Τσίπρα στη Λάρισα, του ζήτησαν να προχωρήσει σε τέτοιου είδους παραχωρήσεις για ανάπτυξη του λιμανιού.

«Η θετική διάθεση υπάρχει, από την πλευρά του ΟΛΒ, της κυβέρνησης και της βιομηχανίας και τα πράγματα μπορούν να προχωρήσουν καλά», δήλωσε ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος.

Αποδέχτηκαν οι κάτοικοι

Για τους κατοίκους της συνοικίας Παλαιού Λιμεναρχείου, ο πρόεδρος του ΟΛΒ είπε ότι τον επισκέφθηκαν στο γραφείο του, πληροφορήθηκαν για τη λύση που δρομολογείται και τόνισε ότι το αποδέχτηκαν και είναι πολύ ευχαριστημένοι με την προοπτική απομάκρυνσης της δραστηριότητας.

Ο ίδιος τόνισε ότι ακόμη και στη θέση που βρίσκεται σήμερα η φορτοεκφόρτωση του σκραπ, η Διοίκηση του ΟΛΒ έχει λάβει όλα τα απαιτούμενα μέτρα για τη μικρότερη δυνατή όχληση και ρύπανση του περιβάλλοντος.

Θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας

Ο κ. Σταυριδόπουλος είπε ότι με την υλοποίηση του σχεδιασμού που υπάρχει για το λιμάνι, το βασικό είναι ότι θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας.

Ο πρόεδρος του ΟΛΒ, είπε ότι το 2018 θα είναι μια πολύ σημαντική χρονιά για το λιμάνι, καθώς τα αναπτυξιακά έργα που δρομολογούνται δίνουν τη δυνατότητα εργασίας και στην περιοχή να δημιουργήσει ένα άλλο αναπτυξιακό προφίλ.

Όπως είπε, δίνεται η δυνατότητα συνεργασίας σε άλλο επίπεδο με τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών, για να γίνουν επιπλέον πράγματα, με ένταξη των προτάσεων που έκαναν στον στρατηγικό σχεδιασμό του ΟΛΒ.

Για το σιλό, είπε ότι θα λειτουργήσει αποκλειστικά ως αποθηκευτικός χώρος από συγκεκριμένη εταιρία που θα αποδίδει αντάλλαγμα προς τον ΟΛΒ, κάτι που σημαίνει ότι θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας και θα αυξηθεί η κίνηση με τα φορτηγά στο λιμάνι. Ο κ. Σταυριδόπουλος είπε ότι ο Οργανισμός, πέρα από το αντάλλαγμα, θα αυξήσει τα έσοδά του κάθε φορά από τη διακίνηση φορτίων με τα πλοία και έκανε λόγο για μόχλευση της οικονομίας.

Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη

Για τη δημιουργία ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης είπε ότι αναμένεται η απόφαση του υπουργού και στη συνέχεια θα χρησιμοποιηθεί η ράδα, ενώ θα ακολουθήσει ο προσδιορισμός συγκεκριμένου χώρου που θα μπορεί να φιλοξενήσει ένα πλοίο, για να κάνουν να συνεργεία επισκευές και στη συνέχεια να φεύγουν. Η διαδικασία αυτή θα δημιουργήσει έναν κύκλο εργασιών στην τοπική οικονομία.

Τέλος, για τη μαρίνα και την κρουαζιέρα, ο πρόεδρος του ΟΛΒ ανέφερε ότι βρίσκονται στο πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ, μετά τις προτάσεις του Οργανισμού, ενώ ανακοίνωσε ότι τις επόμενες μέρες αναμένονται στο Βόλο άνθρωποι του ΤΑΙΠΕΔ με μελετητές που είναι η τράπεζα Πειραιώς, για να εξετάσουν πως θα προχωρήσουν τα έργα.

magnesianews.gr