Ισχυρό πλήγμα δέχεται φέτος η κρουαζιέρα στη Μαγνησία, καθώς εξαιτίας των γεωπολιτικών εξελίξεων στην Ανατολική Μεσόγειο, Συρία και Τουρκία, οι εταιρείες «εγκαταλείπουν» -μέχρι νεωτέρας- αυτές τις διαδρομές, με αποτέλεσμα το λιμάνι του Βόλου να βγαίνει εκτός χάρτη.

Χαρακτηριστικά να αναφερθεί ότι για το 2017 έχουν δηλωθεί μόλις 9 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Βόλου, από 48 πέρυσι –μια υποχώρηση μεγαλύτερη του 80%, ενώ είναι και ιστορικά, από το 2000, ο χαμηλότερος αριθμός κρουαζιερόπλοιων που θα αγκυροβολήσουν στο λιμάνι του Βόλου.

Κύρια αιτία είναι το γεγονός ότι ο προορισμός «Βόλος» για την κρουαζιέρα είναι στενά συνδεδεμένος με τις θαλάσσιες διαδρομές από τη Μαύρη Θάλασσα και τις ακτές της Ανατολικής Μεσογείου. Η εκρηκτική κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή στη Μ.Ανατολή έχει άμεσες επιπτώσεις στις διαδρομές αυτές. 

Αύριο, Τρίτη, 25 Απριλίου αναμένεται η άφιξη του Costa Neoriviera, της ιταλικών συμφερόντων Costa, η οποία τον περασμένο Νοέμβριο ανακοίνωσε ότι σταματά τις προσεγγίσεις στο λιμάνι του Βόλου –η αυριανή άφιξη είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, έκτακτη διαδρομή. Το κρουαζιερόπλοιο θα φτάσει με 1.141 επισκέπτες

Η εκτιμώμενη διαδρομή του Costa NeoRiviera, που φθάνει στον Βόλο, έχοντας αποπλεύσει προηγουμένως από το λιμάνι της Κωνστάντζας, στη Ρουμανία

Σύμφωνα με το επικαιροποιημένο πρόγραμμα αφίξεων κρουαζιερόπλοιων του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, οι φετινές αφίξεις είναι οι εξής:

18/4/2017: OCEAN MAJESTY, 25/4/2017: COSTA NEORIVIERA, 21/6/2017: SEA CLOUD, 25/8/2017: VICTORIA, 13/9/2017: GOLDEN IRIS, 20/9/2017: LE LYRIAL, 16/10/2017:ΑΕGEAN ODYSSEY, 22/10/2017: AIDA AURA, και 27/10/2017: MARINA 

Με …ψυχραιμία προσπαθεί να αντιμετωπίσει η τοπική αγορά αυτή την εξέλιξη, σύμφωνα με την τουριστική πράκτορα, Θέκλα Καμμένου. «Ξέρουμε τι συμβαίνει. Συνδεόμαστε πολύ με διαδρομές από την Τουρκία και οι γεωπολιτικές εξελίξεις εκεί, όπως και το τι γίνεται στη Συρία, μας έχουν επηρεάσει πολύ. Εκτιμούμε ότι ίσως η κατάσταση να αλλάξει, καθώς οι εταιρείες κρουαζιέρας αλλάζουν τις διαδρομές τους ανά περίπου δύο χρόνια», σημείωσε. 

Άλλωστε, το Ιόνιο δεν έχει επηρεαστεί καθόλου, κινείται μάλιστα ανοδικά, ενώ και οι εξαιρετικά δημοφιλείς προορισμοί, όπως Πειραιάς, Σαντορίνη και Μύκονος, επίσης δεν έχουν επηρεαστεί. 

Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και αναφορές του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, Θρασύβουλου Σταυριδόπουλου, ο οποίος έχει επισημάνει το πρόβλημα εδώ και αρκετό καιρό. «Δυστυχώς ανήκουμε σε κλάστερ εκδρομών με Τουρκία και η Ανατολική Μεσόγειος φλέγεται. Θέλουμε να το αλλάξουμε αυτό και να συνδεθεί περισσότερο ο Βόλος με διαδρομές για τα νησιά του Αιγαίου ή την Κύπρο», τόνισε.

Μαρία Μίχου

info@thessaliaeconomy.gr