Ανακατατάξεις το 2020 στις «κορυφές» του λιανεμπορίου διαπιστώνει η μελέτη της KPMG.
Έχουμε και λέμε, ξεκινώντας από τα σούπερ μάρκετ:
Ο μεγαλύτερος του κλάδου Σκλαβενίτης αύξησε το μερίδιο αγοράς από 28,2% σε 31%, ενώ κερδισμένος βγήκε και ο Γαλαξίας (με αύξηση από 4,8% σε 5%), την ώρα που η ΑΒ Βασιλόπουλος έχασε μια μονάδα και έπεσε στο 19,9%, καίτοι παρέμεινε δεύτερη, αν εξαιρέσουμε τη Lidl που δε δημοσιεύει ισολογισμό.
Στα ηλεκτρονικά, όπου 5 εταιρείες ελέγχουν το 82,5% της αγοράς, κερδισμένο βγήκε το Πλαίσιο, που αύξησε το μερίδιό του από 15,1% σε 16,4% και «χαμένος» ο Γερμανός, του οποίου το μερίδιο κατήλθε στο 12,5% από 14,7% το 2019.
Ο τζίρος των ειδών σπιτιού μειώθηκε σημαντικά, όπως και το μερίδιο των δύο πρώτων σε πωλήσεις αλυσίδων, των ΙΚΕΑ και Praktiker, που από 33% και 32% αντίστοιχα, ήλεγχαν πια το 2020 το 30% της αγοράς.
Στον αντίποδα, η Leroy Merlin του Παύλου Φουρλή, που από 24% εκτιμάται ότι έφτασε σε μερίδιο 26%.
Στον κλάδο της ένδυσης είναι εμφανής και στα νούμερα η στροφή στα αθλητικά.
Το μερίδιο αγοράς της Adidas αυξήθηκε από 5,7% σε 7,5% και της Intersport του ομίλου Φουρλή από 4,8% σε 6,3%, ενώ Zara και Attica έχασαν από μία ποσοστιαία μονάδα και κάτι, έκαστη.
Ενδιαφέρον έχει ότι στον κλάδο των αυτοκινήτων η Kosmocar του ομίλου Μανδύλα και ο όμιλος Σφακιανάκη έχουν στα χέρια τους το 11,1% και 10,2% της αγοράς αντίστοιχα, με τζίρο 273 εκατ. και 250,5 εκατομμυρίων, ενώ αδιαμφισβήτος κυρίαρχος είναι στην αγορά των παιχνιδιών ο Απόστολος Βακάκης.
H Jumbo είχε μερίδιο αγοράς κοντά στο 90% το 2020, ενώ η διαφορά της από τον δεύτερο Μουστάκα αγγίζει το μισό δισ. ευρώ.
Χ.Ψ. thessaliaeconomy.gr