«Δεν δουλεύει, δεν έχει σύνδεση, δεν το χρησιμοποιώ, δέχομαι μόνο μετρητά».
Τις απαντήσεις αυτές δίνουν καταστηματάρχες και έμποροι, όταν ο πελάτης εμφανίσει πιστωτική ή χρεωστική κάρτα πληρωμής, καθώς είναι υποχρεωμένοι βάσει τη νομοθεσίας να διαθέτουν στο κατάστημα τους το ηλεκτρονικό μηχάνημα POS, αλλά αν είναι σε λειτουργία είναι άλλο θέμα.
Αυτό αποκάλυψε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων Γιώργος Ασμάτογλου, λέγοντας ότι οι καταστηματάρχες δεν έχουν καμία διάθεση να δίνουν τη ρευστότητά τους στο τραπεζικό σύστημα, καθώς παραμονεύει η εφορία και ο ΕΦΚΑ με κατάσχεση του τραπεζικού λογαριασμού λόγω οφειλών.
Ο ίδιος διευκρινίζει ότι οι έμποροι θέλουν η ρευστότητα της επιχείρησης να μένει στα δικά τους χέρια, για να μπορέσουν να επιβιώσουν και διευκρίνισε ότι χωρίς τη νομοθέτηση ακατάσχετου λογαριασμού δεν είναι εφικτό, ο καταστηματάρχης να κάνει συναλλαγές μέσω του POS, το οποίο υπάρχει στο κατάστημα διότι είναι υποχρεωμένος να το έχει.
Ο κ. Ασμάτογλου διευκρίνισε, ότι οι τράπεζες δεν δίνουν POS, στον επιχειρηματία εκέινον για τον οποίο έχει βγει εντολή κατάσχεσης τραπεζικών λογαριασμών.
Να σημειωθεί ότι η έρευνα του ΙΜΕ (Ινστιτούτο Μικρών Επιχειρήσεων) της ΓΣΕΒΕΕ, έδειξε ότι σε ποσοστό 81,7% τα εμπορικά καταστήματα διέθεταν POS από το Φεβρουάριο του 2017, πριν κατατεθεί η νομοθετική παρέμβαση που καθιστούσε υποχρεωτική την εγκατάσταση των POS.
Ο τομέας της μεταποίησης ήταν στο 41% και ο τομέας των υπηρεσιών διέθετε POS σε ποσοστό 64,4%.
Πιο αναλυτικά με βάση την έρευνα το 1/3 του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων, πραγματοποιείται μέσω των ηλεκτρονικών συναλλαγών, με αποτέλεσμα το τραπεζικό σύστημα να είναι σε θέση να κάνει μόχλευση σε κεφάλαια ύψους 50 δισ. ευρώ, με τη χρήση του πλαστικού χρήματος.
Η ραγδαία αύξηση των POS έφερε μειώσεις στις τραπεζικές προμήθειες από τη χρήση χρεωστικών και πιστωτικών καρτών.
Οι επιχειρήσεις που δήλωσαν ότι πλήρωναν 1% προμήθεια έχουν μειωθεί κατά 50%.
Ωστόσο, στην έρευνα αναγράφεται ότι το ύψος των προμηθειών παραμένει υψηλό για τους αυτοαπασχολούμενους και τις πολύ μικρές επιχειρήσεις που σημειώνουν χαμηλούς τζίρους.
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα το ηλεκτρονικό εμπόριο αναπτύσσεται με ρυθμούς χελώνας, καθώς μόνο το 14,6% πραγματοποιεί ηλεκτρονικές πωλήσεις, ενώ το υπόλοιπο 85,4%, διατηρεί το παραδοσιακό τρόπο πώλησης, περιμένοντας τον πελάτη να περάσει την πόρτα του καταστήματος.
Νίκος Θεοδωρόπουλος (Bankingnews.gr)