Συνεχίσθηκαν και το τρίτο τρίμηνο οι πιέσεις στα μεγέθη της ΑΒ Βασιλόπουλος, επηρεάζοντας και την πορεία των πωλήσεών του Βέλγο-ολλανδικού ομίλου Ahold Delhaize στον οποίο ανήκει η ΑΒ, στην περιοχή της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Ο διεθνής όμιλος πάντως αναμένει βελτιωμένη εικόνα για την ελληνική αγορά για το τέταρτο τρίμηνο.
Όπως αναφέρει η Ahold Delhaize, μητρική της ΑΒ Βασιλόπουλος, για την πορεία των πωλήσεών της το τρίτο τρίμηνο του έτους, "ο ρυθμός ανάπτυξης των συγκρίσιμων πωλήσεων παρέμεινε αρνητικός, παρά το γεγονός ότι η τάση βελτιώθηκε σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2018".
Εξέλιξη η οποία συνδέεται και με την επαναλειτουργία του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος, υπό τη Σκλαβενίτης και γενικότερα με την ένταση του ανταγωνισμού. Σημειώνεται πως η ΑΒ, ήταν ο μεγάλος κερδισμένος της κατάρρευσης της Μαρινόπουλος αφού "απορρόφησε" πάνω από 200 εκατ. ευρώ.
Οι πιέσεις στην Ελλάδα, επηρέασαν και το λειτουργικό κέρδος στην περιοχή της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, το οποίο υποχώρησε στο 3,7% από 4,3%, και το οποίο επηρεάσθηκε και από την αύξηση του εργατικού κόστους συνολικά στην περιοχή.
Στην οικονομική έκθεση δεν γίνεται ξεχωριστή αναλυτική αναφορά στα μεγέθη της ΑΒ, η οποία εντάσσεται στη γεωγραφική περιοχή Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Στη συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή, στην οποία περιλαμβάνονται οι αγορές της Ελλάδας, της Σερβίας, της Τσεχίας και της Ρουμανίας, οι καθαρές πωλήσεις αυξήθηκαν 3% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες φθάνοντας το 1,473 δις. ευρώ. Η αύξηση των καθαρών πωλήσεων το τρίτο τρίμηνο προέκυψε από συγκρίσιμη αύξηση πωλήσεων κατά 0,6% και την προσθήκη 123 καταστημάτων, εκ των οποίων τα περισσότερα ήταν convenience stores.
Σε επίπεδο ομίλου Ahold Delhaize τα κέρδη του αυξήθηκαν 27% στο γ΄ τρίμηνο, στα 459 εκατ. ευρώ, υψηλότερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών, ενώ οι πωλήσεις αυξήθηκαν στα 15,78 δισ. ευρώ από τα 15,14 δισ. ευρώ πριν από ένα χρόνο.
Αλεξάνδρα Γκίτση (capital.gr)