Του Δομίνικου Βερίλη*
Η ηλεκτροκίνηση και αυτοματοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου Παλαιοφαρσάλων- Καλαμπάκας είναι ένα έργο επείγον και απαραίτητο, όχι μόνον για τη βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών στη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων, αλλά και τη λειτουργία του σιδηροδρόμου στη Θεσσαλία. Εάν δεν γίνει ηλεκτροκίνηση της γραμμής τότε αργά ή γρήγορα ο σιδηρόδρομος σταματά για τη δυτική Θεσσαλία. Γιατί όταν σύντομα ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου στον κύριο άξονα της χώρας θα είναι ανέφικτη η συνέχιση λειτουργίας και συντήρησης ενός μικρού δικτύου με διζελομηχανές.
Η κατασκευή του μπορεί να χρηματοδοτηθεί μόνον από μέσα από τα χρήματα του άξονα 4 και τον κωδικό 7α με το ποσό των 52 εκατομμυρίων του ΠΕΠ Θεσσαλίας 2014- 2020,το οποίο εγκρίθηκε στις 18 Δεκεμβρίου του 2014, μετά από πρόταση της Ελλάδας.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο προχώρησαν οι διαδικασίες από την Περιφέρεια Θεσσαλίας.
Μέχρι τώρα όχι μόνον έχει αποφασισθεί η ένταξη της κατασκευής του αλλά επί πλέον πέρασε η εξειδίκευση ( η εισήγηση της Διαχειριστικής Αρχής) από την 1η συνεδρίαση της Επιτροπής Παρακολούθησης και έγινε η εγγραφή του στο Ετήσιο Πρόγραμμα. Αλλά εκεί σταμάτησαν, για μεγάλο χρονικό διάστημα και για άγνωστους λόγους, οι διαδικασίες.
Ζητούμε λοιπόν από τις Υπηρεσίες της Περιφέρειας, να προχωρήσουν στην έκδοση της Πρόσκλησης Ενδιαφέροντος – στη μόνη διαδικασία που απέμεινε- ώστε να ξεκινήσει επιτέλους αυτό το σημαντικό έργο.
Αδικαιολόγητες καθυστερήσεις
Από την πλευρά του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεν υπάρχει το παραμικρό πρόβλημα. Ειδικότερα η ΕΡΓΟΣΕ έδωσε το πράσινο φως για την άμεση έναρξη των εργασιών στην ηλεκτροκίνηση και αυτοματοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας. Για το τμήμα αυτό υπάρχει μελετητική ετοιμότητα.
Η ΕΡΓΟΣΕ έχει έτοιμα τα Τεύχη Δημοπράτησης και τη μελέτη Μ.Π.Ε είναι έτοιμη εφόσον υπάρξει η πρόσκληση ενδιαφέροντος από τη Διαχειριστική Αρχή να καταθέσει αμέσως το Τεχνικό Δελτίο και τα Τεύχη Δημοπράτησης, που όταν εγκριθούν από τη Διαχειριστική Αρχή και το Διοικητικό Συμβούλιο θα αρχίσει η υλοποίηση του έργου.
Επομένως στην έναρξη των εργασιών ηλεκτροκίνησης και αυτοματοποίησης του τμήματος Καλαμπάκας- Παλαιοφαρσάλων δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και θα πρέπει οι διαδικασίες από τη ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ της ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ να ξεκινήσουν άμεσα.
Η περιοχή μας, τα επόμενα χρόνια, εάν γίνει ηλεκτροκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου και ολοκληρωθεί ο Ε65, και άλλα μικρότερα οδικά έργα είναι βέβαιο ότι θα αποκτήσει σταδιακά άλλες οικονομικές και αναπτυξιακές προοπτικές. Αυτό είναι και προς το συμφέρον της Ελλάδας που έχει ανάγκη περισσότερο από αναπτυξιακά έργα και λιγότερο από έργα βιτρίνας. Επομένως, ορισμένοι τοπικοί παράγοντες ή σχολιαστές που ασχολούνται με τόσα και τόσα πολιτικά ή κομματικά θέματα και με άρθρα ή δημοσιεύσεις στον τοπικό τύπο , ακόμη και για έργα άλλων περιοχών, ας ασχοληθούν έστω και λίγο με το σημαντικό αυτό έργο για την Καρδίτσα. Ας συζητήσουν, επίσης, όσοι έχουν τη δυνατότητα, το θέμα με τον Περιφερειάρχη και τις υπηρεσίες της Περιφέρειας Θεσσαλίας στην κατεύθυνση της άμεσης έναρξης των εργασιών
*Ο Δομίνικος Βερίλης είναι πρώην δήμαρχος Καρδίτσας