Καθαρές ζημιές 8,3 εκ ευρώ, σχεδόν διπλάσιες από αυτές που είχε εμφανίσει στη χρήση του 2022, έγραψε πέρυσι η Δωδώνη γνωστή κυρίως για τη φέτα της.
Η βιομηχανία που ελέγχεται από τη Vivartia, σε μια προσπάθεια να μετριάσει τις επιπτώσεις των υψηλών επιτοκίων προχώρησε το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς σε αναδιάρθρωση του δανεισμού της κυρίως μέσω της έκδοσης κοινοπρακτικού ομολογιακού δανείου.
Πέρυσι ο καθαρός δανεισμός του ομίλου αυξήθηκε στα 75,740 εκατ. ευρώ (το 2022 ήταν 72,832 εκατ. ευρώ) εξαιτίας της ταχύτερης εξόφλησης παραγωγών μέσω μεγαλύτερων προκαταβολών γαλακτοκομικής περιόδου, της σημαντικής αύξησης τιμής του πρόβειου, κατσικίσιου και αγελαδινού γάλακτος καθώς και του κόστους μεταφοράς, σημειώνει η διοίκησή της στις οικονομικές της καταστάσεις. Ο υψηλός δανεισμός, κυρίως βραχυπρόθεσμος, είχε ως αποτέλεσμα το χρηματοοικονομικό κόστος να ξεπεράσει τα 7,888 εκατ. ευρώ από 4,164 εκατ. ευρώ το 2022.
Εκτός από τα χρηματοοικονομικά έξοδα που αυξήθηκαν 80,34%, σημαντική ήταν και η αύξηση 25,12% στα έξοδα διοίκησης, +10,4% στα έξοδα διάθεσης και +11,66% στο κόστος πωληθέντων. Αποτέλεσμα η γαλακτοβιομηχανία να εμφανίσει για μια ακόμη οικονομική χρήση ζημιές και μάλιστα διευρυμένες έναντι του 2022. Πέρυσι οι καθαρές ζημιές σε επίπεδο ομίλου ξεπέρασαν τα 8,301 εκατ. ευρώ από ζημιές 4,506 εκατ. ευρώ το 2022.
Σε επίπεδο εσόδων, οι πωλήσεις της αυξήθηκαν 12% στα 170,213 εκατ. ευρώ, με τη διοίκηση της εταιρείας να σημειώνει: «παρά το ταραχώδες οικονομικό περιβάλλον, η Δωδώνη κατάφερε να διατηρήσει την ηγετική της θέση στην εγχώρια αγορά φέτας, κατέχοντας μερίδιο 13,3%, παρόμοιο με αυτό που κατείχε το 2022. Επιπλέον, η εταιρεία επέκτεινε το διεθνές της αποτύπωμα, με αξιοσημείωτη ανάπτυξη στα επώνυμα προϊόντα φέτας και γιαουρτιού σε βασικές αγορές όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Αυστραλία, η Ολλανδία και η Ισπανία».
Αναφορικά με τις τιμές, η διοίκηση της αναφέρει πως αποφασίσθηκε να μην μετακυλήσει το σύνολο των αυξημένων δαπανών στους καταναλωτές και αυτό επηρέασε αρνητικά το περιθώριο μικτού κέρδους.
Στους στόχους της γαλακτοβιομηχανίας είναι η διατήρηση της θέσης της στην εγχώρια αγορά φέτας και η διεύρυνση του μεριδίου της στην αγορά ελληνικού γιαουρτιού, ιδίως στην κατηγορία στραγγιστού γιαουρτιού. Παράλληλα εστιάζει στην ανάπτυξή της σε βασικές διεθνείς αγορές, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, της Ολλανδίας, της Αυστραλίας, του Καναδά και της Ισπανίας.
Αλεξάνδρα Γκίτση, euro2day.gr