Μεγάλες απώλειες σε όγκους πωλήσεων παρουσιάζει η αγορά του γάλακτος στα ράφια των Ελληνικών σούπερ μάρκετ, στο νέο τοπίο όπως αυτό διαμορφώνεται μετά την κατάρρευση της Μαρινόπουλος. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Capital.gr όλοι οι μεγάλοι παίχτες του κλάδου καταγράφουν σημαντικές μειώσεις με την Θεσσαλική "Όλυμπος", νούμερο δύο στην Ελληνική αγορά γάλακτος, να περιορίζει τις απώλειες στο -4,3% την στιγμή που το νούμερο ένα, που είναι η Δέλτα, φτάνει στο 14,9%.
Το ρεπορτάζ της Αλεξάνδρας Γκίτση έχει ως εξής:
Στο "κόκκινο" συνεχίζει να βρίσκεται η αγορά γάλακτος, με τον ρυθμό υποχώρησης των πωλήσεων να "τρέχει" με διψήφιο ποσοστό τόσο σε αξία όσο και σε όγκο. Πρόκειται για τη δεύτερη χρονιά όπου το συγκεκριμένο προϊόν καταγράφει διψήφιο ποσοστό υποχώρησης. Και όλα αυτά παρά τις αντιθέτου προβλέψεις των επιτελείων των εταιρειών του κλάδου, που ήλπιζαν πως τη φετινή χρονιά οι απώλειες θα περιορίζονταν. Αντίστοιχες εκτιμήσεις είχαν γίνει και από τις εταιρείες μέτρησης της κατανάλωσης, οι οποίες είχαν αποδώσει, και όχι άδικα, την άτακτη υποχώρηση της περσινής χρονιάς στην κατάρρευση της Μαρινόπουλος που αποτελούσε ρυθμιστεί στη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και όχι μόνο μέχρι και τα τέλη του 2015. Σημειώνεται πως η αλυσίδα Μαρινόπουλος είχε παίξει δυνατά το "χαρτί" των προσφορών στο συγκεκριμένο προϊόν, κερδίζοντας σημαντική μερίδα καταναλωτών αλλά και τα μικρά σημεία πώλησης που επέλεγαν να κάνουν τις αγορές τους από το δίκτυο της Μαρινόπουλος και όχι από τις γαλακτοβιομηχανίες, τους αντιπροσώπους αυτών ή τις αλυσίδες Cash & Carry. Δηλαδή εκτιμούσαν πως η "ζημιά” από την κατάρρευση της Μαρινόπουλος είχε γραφτεί στην πορεία των πωλήσεων του 2016, και ότι η αγορά το 2017 θα "έμπαινε” σε πιο ήρεμα νερά.
Ποιοι είναι οι μεγάλοι χαμένοι
Η πραγματικότητα πάντως έχει διαψεύσει τους πάντες. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Nielsen, (σ.σ. η καταγραφή των πωλήσεων αφορά την περίοδο από τις αρχές του έτους έως και την 25η Μαρτίου ), δείχνει πτώση 15,8% των πωλήσεων γάλακτος σε αξία ή απώλειες 15 εκατ. ευρώ, με την υποχώρηση των πωλήσεων σε όγκο να αγγίζει το 12,7%.
Οι μεγάλοι χαμένοι της κατηγορίας είναι η Friesland Campina όπου οι πωλήσεις της σε όγκο υποχώρησαν το πρώτο τρίμηνο κατά 18,2% (η εταιρεία η οποία είναι market leader της κατηγορίας απέσυρε πέρυσι το Φθινόπωρο από τα ράφια το προϊόν της "Εκλεκτόν"), με τις απώλειες της ΔΕΛΤΑ να αγγίζουν το -14,9% και της ΜΕΒΓΑΛ το -13,6%. Στο -22% είναι η πτώση των πωλήσεων σε όγκο της γαλακτοβιομηχανίας ΔΩΔΩΝΗ που είναι ο 7ος παίκτης της κατηγορίας, στο -2,5% είναι η πτώση των πωλήσεων της Ροδόπης και στο -4,3% η πτώση των πωλήσεων του Ολύμπου και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Οι κερδισμένοι της κατηγορίας είναι τρεις "μικροί" και συγκεκριμένα η ΣΕΡΓΑΛ όπου αύξησε τον όγκο των πωλήσεών της κατά 3,9%, η ΕΑΣ Βόλου με αύξηση όγκου 18,7% και η Φάρμα Κουκάκη οι πωλήσεις σε όγκο της οποίας ενισχύθηκαν κατά 3,2%.