Είναι η θεσσαλική αλυσίδα που πέρυσι πούλησε 50, 6 εκατ. φλυτζάνια καφέ τόσο στην Ελλάδα όσο και στις χώρες του εξωτερικού που δραστηριοποιείται.
Τα Mikel, η επιχείρηση - φαινόμενο όπως την έχουν χαρακτηρίσει λόγω της ραγδαία ανάπτυξης της εν μέσω κρίσης, ξεκίνησε από ένα κατάστημα στη Λάρισα και σήμερα έχει καταφέρει να αριθμεί ένα δίκτυο 140 καταστημάτων.
Όπως προκύπτει και από τον παρακάτω πίνακα οι πωλήσεις της αλυσίδας το 2016 παρουσίασαν αύξηση 8% σε σχέση με το 2015.
Ωστόσο, ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων της ήταν μονοψήφιος σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, γεγονός που στελέχη της αγοράς ερμηνεύουν ως «κορεσμό».
Πλέον η διοίκηση της αλυσίδας Μikel έχει εστιάσει το ενδιαφέρον της στο νέο της project που αφορά την δημιουργία μικρών καντινών καφέ (Μikel Cantina).
To νέο αυτό project ξεκίνησε πριν από περίπου ένα χρόνο και σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, πάει αρκετά καλά, κυρίως λόγω του μικρού λειτουργικού της κόστους.
Το τελευταίο διάστημα πέντε νέες καντίνες Mikel προστέθηκαν στο δυναμικό της αλυσίδας ( Καλλιθέα, Άρτα, Κεραμεικός, Αγιος Στέφανος και Χαλκιδική), ενώ έχει προγραμματιστεί και η λειτουργία τριών ακόμη σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας.
Πρόκειται για επενδύσεις της τάξεως των 70.000 ευρώ και αφορά μικρούς χώρους 8 έως 10 τετραγωνικών, οι οποίοι λειτουργούν με βάση τις προδιαγραφές των καταστημάτων καφέ της Μikel.
Το εν λόγω project ήρθε να δώσει νέο επιχειρηματικό αέρα στην αλυσίδα, η οποία αναζητούσε μικρότερες και πιο αποδοτικές επενδύσεις.
Και αυτό γιατί για το άνοιγμα ενός «πρωτότυπου» καταστήματος Μikel απαιτούνται κεφάλαια από 200.000 ευρώ έως και 350.000 ευρώ. Και φυσικά στο ποσό αυτό δεν περιλαμβάνονται τα Entry Fees (δικαιώματα εισόδου) τα οποία απαιτούνται και είναι της τάξης των 50.000 Ευρώ. Επίσης τα royalties (δικαιώματα χρήσης) που αφορούν στο 5% του κύκλου εργασιών και τα marketing fees (διαφημιστικές αμοιβές) που ανέρχονται στο 2%.
Ως εκ τούτου οι καντίνες Μikel, ήρθαν να αντισταθμίσουν κάποια προβλήματα που παρατηρήθηκαν το τελευταίο διάστημα στην αλυσίδα, τόσο με τους franchisees του δικτύου της (οι οποίοι πλήρωσαν αρκετές χιλιάδες ευρώ την επένδυση τους), όσο και με την πτώση της ζήτησης λόγω του περιορισμένου διαθέσιμου εισοδήματος των ελλήνων καταναλωτών.
Προσφάτως η αλυσίδα άνοιξε τα φτερά της σε νέους επιχειρηματικούς προορισμούς, με πρώτο σταθμό το Dubai των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Ήδη η αλυσίδα αριθμεί εκεί, επτά καταστήματα ενώ άλλα 13 έχουν δρομολογηθεί να ανοίξουν το επόμενο διάστημα ενώ στα σχέδιά της είναι η επέκταση στα υπόλοιπα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τις χώρες του Αραβικού Κόλπου
Η επιλογή της περιοχής έγινε καθώς αποτελεί σημαντικό εμπορικό σταθμό σε παγκόσμιο επίπεδο στο οποίο μάλιστα δραστηριοποιούνται πολλές ελληνικές εταιρείες αλλά και γιατί συνδέεται πολιτιστικά άμεσα, τόσο με την ιστορία του καφέ, όσο και με την ανατολίτικη κληρονομιά της χώρα μας.
Σύμφωνα με πληροφορίες η αλυσίδα έχει δεχτεί και άλλες προτάσεις από διάφορες περιοχές της Ευρώπης, οι οποίες στην παρούσα φάση έχουν τεθεί στο μικροσκόπιο του ιδιοκτήτη της αλυσίδας Λ. Κυριακάκη και εξετάζονται διεξοδικά, με επόμενο σταθμό να θεωρείται η αγορά του Λονδίνου ή ακόμη και η Γερμανία, λόγω του γεγονότος ότι υπάρχουν πολλοί Έλληνες.
Ελένη Μπότα