Απογοητευτική χαρακτήρισε την πορεία των ετικετών τσίπουρου και κρασιού που κινήθηκαν εκτός του καναλιού του σούπερ μάρκετ, ο Μάκης Τσιλιλής, ιδιοκτήτης της ομώνυμης ποτοποιίας, μιλώντας στο FOODReporter.

«Πτωτικά, αλλά καταγράφοντας μικρότερο ποσοστό απωλειών κινήθηκαν και τα προϊόντα που πωλούνται μέσω του σούπερ μάρκετ», εξήγησε, διευκρινίζοντας ότι η πτώση για τις ετικέτες που διανέμονται μέσω της εστίασης ανήλθε σε ποσοστό 90%, το τρίμηνο Μαρτίου – Απριλίου – Μαΐου. Πτώση που κυμάνθηκε από 30% έως 60% σημείωσαν οι ετικέτες τσίπουρου και κρασιού που διατίθενται στο οργανωμένο λιανεμπόριο, πρέπει όμως να σημειωθεί ότι οι ακριβότεροι κωδικοί κρασιού της Τσιλιλής κατευθύνονται στην εστίαση.

Μειωμένες κατά 40% οι πωλήσεις κρασιού στο εξωτερικό

Αντίστοιχα, οι εξαγωγές κινήθηκαν με πτώση 70% στο σύνολό τους, σε ό,τι αφορά κρασί και τσίπουρο. Πρέπει, πάντως, να επισημανθεί ότι οι διεθνείς πωλήσεις τσίπουρου αντικατοπτρίζουν μικρό ποσοστό των συνολικών εξαγωγών.

«Οι εξαγωγές στο τσίπουρο είναι μικρές. Ο κόσμος στο εξωτερικό το τσίπουρο το πληρώνει ως ένα ακριβό προϊόν. Αν θα μπορούσαμε αναλογικά να δούμε ποιες είναι οι εξαγωγές τσίπουρου και κρασιού, θα λέγαμε ότι από τις δικές μας εξαγωγές που αποτελούν περίπου το 15% του τζίρου μας, περίπου το 80% είναι κρασί και το 20% αποστάγματα», σημειώνει ο κ. Τσιλιλής, τονίζοντας πως στις αγορές του εξωτερικού η κατάσταση ήταν «λιγότερο προβληματική», με την πτώση στο κρασί να ανέρχεται στο 40%.

«Η αγορά που καταγράφει μία σχετική κίνηση είναι η Γερμανία. Και σε αυτή την αγορά σημειώθηκε πτώση λόγω του λουκέτου στα καταστήματα εστίασης, κινήθηκε όμως λίγο το delivery». «Επομένως εάν καλύψουμε ποσοστό 50% από τον τζίρο άλλων καλοκαιριών θα είμαστε ευχαριστημένοι», εκτιμά ο ίδιος, προσθέτοντας πως «στην Ελλάδα, ο τουρισμός θα ξεκινήσει από τις 15 Ιουνίου και μετά, επομένως η σεζόν έχει σχεδόν χαθεί».

Σε ό,τι αφορά το επενδυτικό πλάνο της ποτοποιίας, ο κύριος Τσιλιλής τονίζει πως οι επενδύσεις δεν έχουν παγώσει. «Θα δούμε πώς θα ανταποκριθεί το τραπεζικό σύστημα, αν θα υπάρξουν χρηματοδοτικά προγράμματα, πώς θα κατανεμηθεί το πακέτο στήριξης της Κομισιόν.

Αυτά είναι θέματα που πρέπει να εξεταστούν για να μπορέσουμε να σχεδιάσουμε κι εμείς το μέλλον. Σίγουρα οι επενδύσεις είναι και πρέπει να είναι στο πρόγραμμα κάθε επιχειρηματία, ως προϋπόθεση για τη συνέχιση και τη βιωσιμότητα της επιχείρησής του», καταλήγει.

Χριστίνα Παπαγιάννη