Την ένταξη του αγωγού υδρογόνου του ΔΕΣΦΑ στην 6η λίστα των Έργων Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος (PCI) «Υδρογόνο» ανακοίνωσε, μιλώντας στο Athens Energy Summit, η Διευθύνουσα Σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ, Maria Rita Galli.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 1 δισ. ευρώ, ενώ το ελληνικό Hydrogen Backbone θα έχει μήκος 540 χλμ.

Με βάση το νέο αγωγό θα δημιουργηθεί μία εντελώς νέα «ραχοκοκαλιά» αγωγών στην Ελλάδα, μέσω της οποίας θα διακινείται 100% ανανεώσιμο αέριο.

Το έργο αυτό βάζει την Ελλάδα στο επίκεντρο της τροφοδοσίας με υδρογόνου της Ευρώπης και δίνει τη δυνατότητα το «πράσινο» υδρογόνο να γίνει όντως «όχημα» στην ευρύτερη περιοχή, για την απανθρακοποίηση του ενεργειακού μίγματος και την επίτευξη των στόχων για κλιματική ουδετερότητα.

H πρόταση του ΔΕΣΦΑ είχε υποβληθεί σε συντονισμό με ένα ανάλογο πρότζεκτ του Διαχειριστή του βουλγαρικού συστήματος (Bulgartransgaz), επίσης για ένταξη στα PCI, με στόχο τη στήριξη ανάπτυξης της οικονομίας υδρογόνου στις δύο χώρες.

Το δίκτυο υδρογόνου θα αποτελείται από τον κεντρικό αγωγό, που θα συνδέεται με άλλους  «Hydrogen ready» αγωγούς στην περιοχή,

Τέτοιο «Hydrogen ready» θα είναι ο αγωγός Ελλάδας – Βόρειας Μακεδονίας, ο οποίος θα ξεκινά από τη Νέα Μεσημβρία και θα καταλήγει στην περιοχή του Νεγκότινο στη γειτονική χώρα. Συμβατός με τη μεταφορά υδρογόνου θα είναι και ο υπό κατασκευή νέος αγωγός που θα διασυνδέσει τη Δυτική Μακεδονία με το ΕΣΦΑ.

Ο κεντρικός  ελληνικός αγωγός μεταφοράς υδρογόνου,  θα ξεκινά από το Πάτημα Ελευσίνας και, φτάνοντας στη Νέα Μεσημβρία, θα συνεχίζει στη συνέχεια μέχρι το ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Εκεί θα διασυνδέεται με το βουλγαρικό Hydrogen Backbone, το οποίο θα διατρέχει τις δυτικές περιοχές της Βουλγαρίας, φτάνοντας στα σύνορα με τη Ρουμανία. Ένας κλάδος θα καταλήγει σε περιοχές της ενδοχώρας.

Επίσης, «Hydrogen ready» προβλέπεται να είναι τα νέα τμήματα Καρπερή – Κομοτηνή και Πάτημα – Λειβαδιά, δηλαδή οι νέοι αγωγοί συνολικού μήκους 315 χιλιομέτρων, που έχει συμπεριλάβει ο ΔΕΣΦΑ στο νέο Πρόγραμμα Ανάπτυξης και θα κατασκευαστούν για να συμπληρώσουν τα υφιστάμενα σκέλη του ΔΕΣΦΑ.

Το ίδιο ισχύει και για τους νέους αγωγούς που θα συμπληρώσουν το τμήμα Λειβαδιά – Καρπερή, οι οποίοι θα «κλειδώσουν» με την ολοκλήρωση του υπό εξέλιξη Market Test.