Το... κενό μεταξύ της ολοκλήρωσης παλαιών έργων και της έναρξης νέων που συμβασιοποιήθηκαν μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2017 "κόστισε" σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων στην Intrakat (διατηρεί στη Λάρισα την μονάδα παραγωγής), την κατασκευαστική εταιρεία του ομίλου Intracom Συμμετοχών (65,14%).

Σε ενοποιημένο επίπεδο, οι πωλήσεις στο πρώτο εξάμηνο του 2017 υποχώρησαν σε ποσοστό 18% και διαμορφώθηκαν σε 78,1 εκατ. ευρώ, έναντι 95,6 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2016. Ακολούθως, τα αποτελέσματα προ φόρων του ομίλου διαμορφώθηκαν σε ζημίες ύψους 1,48 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 1,7 εκατ. της αντίστοιχης περιόδου του 2016, ενώ τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους ήταν αρνητικά (-2,6 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 143,9 χιλ.). Τα EBITDA του ομίλου για το ίδιο διάστημα υποχώρησαν σε ποσοστό 28% ( 5,9 εκατ. έναντι 8,2 εκατ. της αντίστοιχης περιόδου του 2016), λόγω της μείωσης των πωλήσεων όπως αναφέρεται παραπάνω.

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Μάρτιο η Intrakat υπέγραψε με τη Fraport Greece, δύο συμβάσεις, συνολικού προϋπολογισμού 343 εκατ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ, για την υλοποίηση μελετών και κατασκευαστικών έργων στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, των οποίων η Fraport Greece έχει αναλάβει τη λειτουργία, αναβάθμιση και συντήρηση για περίοδο 40 ετών.  Oι συμβάσεις περιλαμβάνουν την ανακαίνιση και αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών των αεροδρομίων, καθώς και τη μελέτη και κατασκευή επεκτάσεων. Η πρώτη σύμβαση αφορά στα 7 αεροδρόμια Κρήτης, Ηπειρωτικής Ελλάδας και Ιονίου (Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Ζακύνθου, Χανίων, Κεφαλονιάς, Κέρκυρας και Ακτίου), ενώ η δεύτερη σύμβαση αφορά στα 7 αεροδρόμια Αιγαίου (Ρόδου, Κω, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου, Σκιάθου και Μυτιλήνης).

Παράλληλα, η εταιρεία υπέγραψε πρόσφατα με τον Δήμο Θεσσαλονίκης σύμβαση ύψους 17,3 εκατ. ευρώ. Το έργο αφορά στην εγκατάσταση και λειτουργία συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης σε συγκεκριμένες περιοχές του Δ. Θεσσαλονίκης με τη χρήση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών με σκοπό την παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών στους επισκέπτες και στους κατοίκους των περιοχών εφαρμογής του έργου και την ικανοποίηση των αυξημένων αναγκών στάθμευσης. Η κατασκευή και λειτουργία του έργου θα διαρκέσει πέντε έτη.

Αναφορικά, πάντως, με τα νέα έργα του Μετρό, να σημειωθεί ότι η Intrakat δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον, αν και αναμενόταν από την αγορά, για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του Μετρό (τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή).

Σε ό,τι αφορά την υλοποίηση νέων έργων, στον τομέα των ΑΠΕ, η Intrakat μελετά την επέκταση κατά 12MW του αιολικού πάρκου 21MW που λειτουργεί στη Βοιωτία, για το οποίο ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία αδειοδότησης. Ακόμη, εμφανίζεται να έχει αναλάβει νέα ξενοδοχειακά project στο κέντρο της Αθήνας.

Σύμφωνα με την εξαμηνιαία οικονομική έκθεση, ο μακροπρόθεσμος τραπεζικός δανεισμός του ομίλου Intrakat αυξήθηκε και στο τέλος του πρώτου εξαμήνου ανήλθε σε 61,4 εκατ. ευρώ, έναντι 54,9 εκατ. στα τέλη του 2016, ενώ ο βραχυπρόθεσμος τραπεζικός δανεισμός διαμορφώθηκε στα 44,2 εκατ. ευρώ. Τα ίδια κεφάλαια του ομίλου στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2017 ανήλθαν σε  56,1 εκατ.ευρώ, το σύνολο των διαθεσίμων σε 62,6 εκατ. ευρώ και το σύνολο του ενεργητικού σε 347,2 εκατ.ευρώ.

Στο τέλος του Ιουνίου2017, το συνολικό ανεκτέλεστο των έργων του ομίλου ανερχόταν σε 484 εκατ. ευρώ, ενώ τα έργα στα οποία έχει μειοδοτήσει και αναμένεται να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για την υπογραφή τους ανέρχονταν σε 24 εκατ.ευρώ.

Η Intrakat αποτιμάται στο Χρηματιστήριο μόλις στα 12,3 εκατ. ευρώ, με τη μετοχή και βρίσκεται στο +32% από την αρχή του έτους.  

Ν. Χρυσικόπουλος (capital.gr)