Την εγκατάσταση μονάδων μεταποίησης εξαρτημάτων σε τελικά προϊόντα σε χερσαίες ζώνες ελληνικών λιμένων, ενδεχομένως του Βόλου ή του Αστακού, και επανεξαγωγή τους στις αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξετάζει μεγάλος όμιλος ισραηλινών συμφερόντων με σχετική εμπειρία. Φέρεται να έχει μάλιστα πραγματοποιήσει σχετικές επαφές τόσο με τις αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες, όσο και τις τράπεζες, στην περίπτωση του Αστακού.
Αυτό αναφέρει σε δημοσίευμά του το συνδρομητικό BnB Daily, το πειραματικό σχέδιο εστιάζεται σε χαμηλής σχετικά αξίας τελικά προϊόντα, των οποίων οι πρώτες ύλες και τα εξαρτήματα θα εισάγονται από το εξωτερικό, θα συναρμολογούνται εντός ελληνικής επικράτειας και ούτως θα αποκτούν "ευρωπαϊκό διαβατήριο", καθιστώντας την προώθησή τους στις ευρωπαϊκές αγορές πιο ανταγωνιστική.
Το ενδιαφέρον ενδέχεται να μετουσιωθεί, λένε οι σχετικές πληροφορίες, τόσο σε συμμετοχή του ισραηλινού ομίλου στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου, που αναμένεται να προκηρυχθεί το επόμενο έτος ή και στην σχηματισμό κοινοπραξίας με αμερικανικό όμιλο, ο οποίος επίσης αναμένεται να ενδιαφερθεί για το συγκεκριμένο λιμάνι.
Στην περίπτωση του Αστακού εξετάζεται η απευθείας εξαγορά από την τραπεζική ιδιοκτησία του, εφόσον λυθούν ζητήματα χρήσης της χερσαία ζώνη του, η οποία πρέπει να ενοποιηθεί ενδεχομένως με την εισφορά σε αυτήν δικαιώματος χρήσης δημοσίων εκτάσεων. Το συγκεκριμένο επενδυτικό ενδιαφέρον είχε συζητήθηκε κατά την επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού στο Τελ Αβίβ με την κυβερνητική αντιπροσωπεία, που τον συνόδευε.
Ο ίδιος όμιλος έχει ενδιαφερθεί και για άλλες επενδύσεις στην Ελλάδα, ενώ ο βασικός μέτοχος απέκτησε πρόσφατα και παραθεριστική κατοικία εδώ.
Z.H. thessaliaeconomy.gr