Μία νέα βάση ολοκληρωμένης τεχνικής συντήρησης αεροσκαφών αναμένεται να αποκτήσει η Ελλάδα, μετά τη δημιουργία από την Aegean οικοσυστήματος υπηρεσιών υποστήριξης για την αερομεταφορά στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Σύμφωνα με την Καθημερινή, η εταιρεία Apella δρομολογεί, μέσω επένδυσης 60 εκατ. ευρώ, τη δημιουργία εγκατάστασης συντήρησης αεροσκαφών σε ιδιόκτητη έκταση 100 στρεμμάτων δίπλα στο κρατικό αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, στον Βόλο. Κατά πληροφορίες, η τεχνική βάση της Apella, που θα υλοποιηθεί σε δύο φάσεις, θα έχει τη δυνατότητα βαριάς συντήρησης έως τριών Airbus A321neo, πέντε ATR (ελικοφόρα) ή περισσότερων μικρού μεγέθους αεροσκαφών, με τη συνολική δυναμικότητά της (συμπεριλαμβανομένων των υπηρεσιών στάθμευσης) να περιλαμβάνει 20-22 αεροπλάνα.
«Η εγκατάσταση θα μας επιτρέψει να καλύψουμε τις ανάγκες συντήρησης ενός μεγάλου αριθμού πελατών μας, οι οποίοι στρέφονταν εκτός Ελλάδας. Ταυτόχρονα, θα αναβαθμίσει τον αερολιμένα Νέας Αγχιάλου, όπου η απουσία υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής αποτρέπει την προσέλκυση ξένων αεροπορικών εταιρειών. Κι αυτό, διότι εάν ένα αεροπλάνο χρειαστεί υποστήριξη, θα πρέπει να καθηλωθεί αρκετές ώρες στην Αγχίαλο, μέχρι να υπάρξει συνδρομή από τη Θεσσαλονίκη ή την Αθήνα», εξηγεί στην ο Νίκος Κοντογιάννης, διευθύνων σύμβουλος της Apella, που προσφέρει υπηρεσίες συντήρησης αεροσκαφών.
Η σχεδιαζόμενη εγκατάσταση όπου θα πραγματοποιούνται οι εργασίες της βαφής και της βαθιάς συντήρησης, θα βρίσκεται δυτικά του αεροδρομίου και θα υλοποιηθεί σε τέσσερις φάσεις. Σε πρώτο δηλαδή στάδιο, ενδεχομένως έως το τέλος του 2026, η εταιρεία θα διαμορφώσει τον χώρο ώστε να καθίσταται εφικτή η βραχυπρόθεσμη ή μακροπρόθεσμη στάθμευση (parking), η αποσυναρμολόγηση και η ελαφρά συντήρηση αεροσκαφών. Επίσης, θα δημιουργήσει νέα οδό, ώστε η πρόσβαση στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου να γίνεται μέσω του κόμβου ΠΑΘΕ Αλμυρού και όχι μέσω του στρατιωτικού αεροδρομίου. Θα ακολουθήσει η δημιουργία ενός υπόστεγου που θα λειτουργήσει ως βαφείο (αεροπλάνων), με την τρίτη και τέταρτη φάση να περιλαμβάνουν τη δημιουργία χώρου συντήρησης αεροσκαφών και του κτιρίου εκπαίδευσης και διοίκησης.
Για τη χρηματοδότηση του έργου ενδιαφέρον φέρεται να έχουν εκδηλώσει οι συστημικές τράπεζες, ενώ εκτιμάται ότι θα αντληθούν πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης και από τον αναπτυξιακό νόμο. Το έργο βρίσκεται στη φάση της έγκρισης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, ενώ για να ξεκινήσει η υλοποίησή του απαιτείται η έγκριση των αδειών δόμησης.
Η Apella, που έχει την έδρα της στα Σπάτα σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις 2.500 τ.μ., ξεκίνησε το 1998 να δραστηριοποιείται στη συντήρηση αεροπορικού υλικού και απαρτίων (components), όπως τροχοί, φρένα, πεπιεσμένες φιάλες κ.ά. Από το 2012 παρέχει υπηρεσίες δομικών επισκευών, συγκολλήσεων και κάθε είδους επισκευών επί της ατράκτου των αεροσκαφών. Πρόκειται δηλαδή για όλο το φάσμα των υπηρεσιών συντήρησης αεροσκαφών, για τις οποίες καθίσταται απαραίτητη η δημιουργία ολοκληρωμένης εγκατάστασης.
Η εταιρεία αναλαμβάνει έργα και λογαριασμό της Πολεμικής Αεροπορίας και της αμυντικής βιομηχανίας. Το 2023 ενίσχυσε τον κύκλο εργασιών κατά 22%, σε 14,3 εκατ. ευρώ και εμφάνισε κέρδη προ τόκων και φόρων της τάξεως των 920.000 ευρώ.
Λ.Ε. thessaliaeconomy.gr (από το ρεπορτάζ του Δημήτρη Δελεβέγκου στην Καθημερινή)