Η αλυσίδα μόδας εκ Σουηδίας έχει να αντιμετωπίσει πολλά προβλήματα τελευταία με μείωση πελατών στα φυσικά και στα ηλεκτρονικά της καταστήματα. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την πτώση της μετοχής της εταιρείας κατά 4%, ύστερα από την αποκάλυψη πως οι πωλήσεις της εταιρείας έχουν μείνει σταθερές τους τελευταίους τρεις μήνες.
Οι επενδυτές ανέμεναν πως οι πωλήσεις θα αυξηθούν κατά τουλάχιστον 0,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της περασμένης χρονιάς, όμως απογοητεύτηκαν καθώς οι πωλήσεις όχι μόνο δεν έπιασαν έστω αυτές τις πενιχρές προσδοκίες τους, αλλά δεν αυξήθηκαν καθόλου. Η απόδοση αυτή της H&M έρχεται σε απόλυτη αντίθεση με τις πωλήσεις της μεγάλης αντιπάλου της, της Ισπανικής αλυσίδας μόδας ZARA, η οποία για το ίδιο διάστημα ανακοίνωσε αύξηση πωλήσεων και κερδών, κάτι που ώθησε την μετοχή της σε ένα άκρως ικανοποιητικό +4%.
Η αλλαγή στην τάση των καταναλωτών και η αδυναμία της H&M να ανταποκριθεί σε αυτή, έχει την σφραγίδα της σε αυτή την πτώση για την Σουηδική εταιρεία. Οι καταναλωτές έχουν πάντα την επιθυμία να αγοράζουν όσο πιο γρήγορα γίνεται τα ρούχα που βλέπουν να φορούν οι αγαπημένες τους διασημότητες ή τα μανεκέν στις πασαρέλες. Όμως εκεί που η Zara κάνει μόλις ένα μήνα να φέρει στα ράφια των καταστημάτων αυτά τα ρούχα, η H&M χρειάζεται περίπου έξι μήνες, κάτι που στρέφει τους αγοραστές σε πιο γρήγορες αγορές. Η "Γρήγορη Μόδα" είναι μια σύγχρονη τάση που δείχνει να κερδίζει όλη την αγορά και η H&M δείχνει να μην μπορεί να την ακολουθήσει.
Ένα δεύτερό πρόβλημα για την Η&Μ είναι το μεγάλο της στοκ. Πριν από τρεις μήνες, η αξία αυτού του στοκ ανερχόταν σε 4 δισ. δολάρια. Στο τέλος αυτού του τριμήνου η εταιρεία αναμένεται να αυξήσει αυτό το νούμερο, καθώς δεν αναμένεται να εκτοξευτούν οι πωλήσεις χειμερινών ρούχων το καλοκαίρι. Σε περίπτωση που οι πωλήσεις δεν αρχίσουν να αυξάνονται σύντομα, τότε η εταιρεία θα αναγκαστεί να στραφεί σε μεγάλες εκπτώσεις για να ελαφρύνει τις αποθήκες της, ή να προχωρήσει σε διαγραφή του στοκ της, κάτι που ενδέχεται να της στοιχίσει ακόμα περισσότερο.