Υπερδιπλάσιος σε σύγκριση με το 2020 είναι ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά και το μερίδιό του ως ποσοστό του συνολικού τζίρου των επιχειρήσεων, στοιχείο που έρχεται να επιβεβαιώσει τη μεγάλη διείσδυση του τρόπου αυτού αγορών στα ελληνικά νοικοκυριά και την παγίωσή του ως καταναλωτική συνήθεια. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) στο πλαίσιο της ετήσιας έρευνας χρήσης τεχνολογιών πληροφόρησης και ηλεκτρονικού εμπορίου στις επιχειρήσεις, το 2021 σε σύνολο 41.962 επιχειρήσεων με απασχόληση 10 ατόμων και άνω, με συνολικό κύκλο εργασιών 266,7 δισ. ευρώ, οι 9.094 έλαβαν παραγγελίες μέσω ιστοσελίδας ή ειδικών εφαρμογών ή μέσω μηνυμάτων τύπου EDI (ηλεκτρονική ανταλλαγή δεδομένων) –ποσοστό 21,7%– και ο κύκλος εργασιών από αυτές τις παραγγελίες ανήλθε σε 26 δισ. ευρώ, ποσοστό 9,8% του συνολικού κύκλου εργασιών.
Αντίστοιχα, το έτος 2020 σε σύνολο 37.460 επιχειρήσεων, με συνολικό κύκλο εργασιών 243,2 δισ. ευρώ, οι 6.804 έλαβαν παραγγελίες μέσω ιστοσελίδας ή ειδικών εφαρμογών ή μέσω μηνυμάτων τύπου EDI –ποσοστό 18,2%– και ο κύκλος εργασιών από αυτές τις παραγγελίες ανήλθε σε 10,5 δισ. ευρώ, ποσοστό 4,3% του συνολικού κύκλου εργασιών. Σημειώνεται ότι η έρευνα είναι δειγματοληπτική και σε αυτήν περιλαμβάνονται και οι ηλεκτρονικές πωλήσεις του τουριστικού κλάδου, δηλαδή και οι κρατήσεις εισιτηρίων και τουριστικών καταλυμάτων. Αφορά δε την περίοδο από 1η Ιανουαρίου 2021 - 15 Σεπτεμβρίου 2021.
Τη χρονιά προ πανδημίας, το 2019, σε σύνολο 31.740 επιχειρήσεων με απασχόληση 10 ατόμων και άνω, με συνολικό κύκλο εργασιών 265,6 δισ. ευρώ, οι 3.400 έλαβαν παραγγελίες μέσω ιστοσελίδας ή ειδικών εφαρμογών ή μέσω μηνυμάτων τύπου EDI –ποσοστό 10,7%– και ο κύκλος εργασιών από αυτές τις παραγγελίες ανήλθε σε 10,2 δισ. ευρώ, ποσοστό 3,8% του συνολικού κύκλου εργασιών.
Από την έρευνα προκύπτει γενικότερη βελτίωση σε ό,τι αφορά τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό των επιχειρήσεων. Ετσι φέτος καταγράφεται αύξηση 15,7% σε σύγκριση με το 2020 των επιχειρήσεων που διαθέτουν δική τους ιστοσελίδα, αύξηση κατά 15,4% του αριθμού των επιχειρήσεων που έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο, καθώς και αύξηση κατά 5,7% του αριθμού των απασχολουμένων στις επιχειρήσεις αυτές, κάτι που δείχνει ότι το ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας.
Οι υπηρεσίες που παρέχει ο διαδικτυακός τόπος των επιχειρήσεων είναι οι ακόλουθες: σε ποσοστό 78% συνδέσμους (links) ή αναφορές για το προφίλ της επιχείρησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σε ποσοστό 65,7% πρόσβαση σε καταλόγους προϊόντων ή τιμοκαταλόγους, σε ποσοστό 34,7% ηλεκτρονικές παραγγελίες ή κρατήσεις, σε ποσοστό 17,9% πορεία παρακολούθησης παραγγελιών, σε ποσοστό 17,2% δυνατότητα εξατομίκευσης περιεχομένου για τους συχνούς επισκέπτες, σε ποσοστό 15,9% δυνατότητα στους επισκέπτες να προσαρμόσουν ή να σχεδιάσουν προϊόντα ή υπηρεσίες διαδικτυακά.
Δήμητρα Μανιφάβα Καθημερινή