Έγινε το πρώτο βήμα για τη μεγάλη επένδυση της γερμανικής Next.e.Go στην Ελλάδα που ενδιαφέρει άμεσα τη Θεσσαλία και συγκεκριμένα το Βόλο.
Η εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων προχωρά στη δημιουργία τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης και γραφείου πωλήσεων, ενώ ετοιμάζεται να ανακοινώσει την τοποθεσία όπου θα εγκατασταθεί η μονάδα παραγωγή έχοντας προκρίνει δυο περιοχές.
Σε εκδήλωση όπου η Next e.Go παρουσίασε το ηλεκτρικό της αυτοκίνητο, που το σασί του αποτελείται από πολυμερές υλικό σε μια καινοτόμα κατασκευή, ο καθηγητής Ούλριχ Χέρμαν, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας ανέφερε ότι η εταιρεία εξέτασε 24 πιθανές τοποθεσίες για την κατασκευή του εργοστασίου της στην Ελλάδα και έχει καταλήξει σε δύο περιοχές, με τις τελικές ανακοινώσεις να αναμένονται μέχρι τέλος της χρονιάς. Παράλληλα ανέφερε πως σύντομα οι Έλληνες καταναλωτές θα μπορούν να αρχίσουν τις προπαραγγελίες για το e.GO Life από το εργοστάσιο της Γερμανίας, με τις παραδόσεις να αναμένονται μέχρι το τέλος του 2022.
Η εταιρεία στο πλαίσιο της επένδυσης που σχεδιάζει στη χώρα μας για την κατασκευή μονάδας παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σε συνεργασία με την κυβέρνηση, διερευνούσε μεταξύ άλλων το Βόλο, την Πάτρα, την Καβάλα αλλά και την Θεσσαλονίκη, καθώς διαθέτουν σύνδεση με λιμάνι και σιδηροδρομικό δίκτυο.
Η επένδυση της Next.e.Go στη χώρα μας, όπως έχει ανακοινωθεί, μπορεί να απασχολήσει άμεσα 1.000 εργαζόμενους και έμμεσα άλλους 5.500 ενώ θα υποστηρίζεται από ένα Campus Τεχνολογίας και Καινοτομίας που θα δημιουργηθεί και θα συνδέει την επιστημονική και τεχνολογική έρευνα με την παραγωγή. Σε αυτό το πλαίσιο, η γερμανική εταιρεία προχωρεί σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης για την διασύνδεση με το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης καθώς θέλει να συνεργαστεί με ελληνικές ομάδες. Παράλληλα θα ξεκινήσει και την λειτουργία γραφείου πωλήσεων και εξυπηρέτησης, με τα πρώτα οχήματα της εταιρείας να αναμένονται στην Ελλάδα από τον Ιούλιο του 2022.
Όπως ανέφερε ο κ. Χέρμαν η γερμανική εταιρεία θέλει να φέρει ένα νέο μοντέλο στην παραγωγή αυτοκινήτων, σημειώνοντας πως τα μικροεργοστάσια (minifactories) που σχεδιάζει η Next e.Go έχουν μικρότερη γραμμή παραγωγής έχοντας σαφώς μικρότερο οικολογικό αποτύπωμα και είναι περισσότερο βιώσιμα οικονομικά. Ειδικότερα ανέφερε πως τα μεγάλα εργοστάσια που έχουν οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες χρειάζεται να παράγουν περισσότερα από 100.000 αυτοκίνητα κάθε χρόνο για να είναι οικονομικά βιώσιμα, ενώ με το μοντέλο παραγωγής που ακολουθεί η e.Go χρειάζονταν μόλις 10.000 οχήματα ετησίως για να επιτευχθεί ο ίδιος στόχος.
Η παραγωγική δυναμική του εργοστασίου που αναμένεται να στοιχίσει περί τα 100 εκατ. ευρώ και θα αδειοδοτηθεί με τη διαδικασία fast track, αναμένεται να είναι στις 2.000 μονάδες ετησίως αρχικά, ενώ αν εξελιχθεί καλά η ανάπτυξη της εταιρείας στη χώρα μας, η παραγωγή θα μπορεί να φτάσει και τα 20.000 οχήματα. Το μικρό και ευέλικτο εργοστάσιο που θα δημιουργηθεί θα περιλαμβάνει την παραγωγή μεταλλικών εξαρτημάτων, την εξωτερική θερμοδιαμόρφωση, την τελική συναρμολόγηση των οχημάτων και τον ποιοτικό έλεγχο.
Σε πορεία ανάπτυξης μετά την αίτηση πτώχευσης
Η e.GO Mobile ιδρύθηκε το 2015 από τον καθηγητή Γκίντερ Σουχ και απασχολεί σχεδόν 500 εργαζόμενους και θεωρεί πως μπορεί να τα βάλει με τους ισχυρούς του κλάδου μέσω ενός διαφορετικού μοντέλου παραγωγής. Κατασκευάζει στη βιομηχανική περιοχή του Άαχεν τα μικρά ηλεκτρικά οχήματα πόλης e.GO Life που έχουν ισχύ 110 ίππων και προωθεί επίσης δύο εκδόσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το e.GO Life Sport και το μοντέλο e.GO Life Cross ενώ η εταιρεία σχεδιάζει να κυκλοφορήσει και δυο ακόμη εκδόσεις πενταθέσιου και επταθέσιου οχήματος μέχρι το 2024.
Παράλληλα με τις διεργασίες για την δημιουργία εργοστασίου στην Ελλάδα, η γερμανική εταιρεία κατασκευάζει ακόμα ένα εργοστάσιο στη Βουλγαρία, με την επένδυση να υπολογίζεται πως θα είναι μεγαλύτερη από αυτή που θα γίνει στη χώρα μας και αναμένεται να συνδεθεί με την ελληνική μονάδα παραγωγής. Ο καθηγητής Ούλριχ Χέρμαν ανέφερε πως μια εταιρεία για να μπορεί να αποτελέσει παίκτη της αγοράς θα πρέπει να έχει τουλάχιστον 5 με 6 εργοστάσια παγκοσμίως, με την Next.e.Go να κοιτάει σε Ελβετία και Μεξικό, ενώ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να μπορεί να δημιουργηθεί και δεύτερο μικροεργοστάσιο σε κάποια χώρα.
Η e.Go στο παρελθόν είχε αντιμετωπίσει οικονομικά προβλήματα λόγω καθυστερήσεων στις παραδόσεις του e.Go Life, όπου είχαν σαν αποτέλεσμα τον Μάρτιο του 2020 να υποβάλλει αίτηση πτώχευσης με την ND Group να έρχεται να δώσει λύση αποκτώντας το πλειοψηφικό πακέτο της εταιρείας και να μετονομάζεται σε Next.e.Go. Μέχρι τώρα η εταιρεία έχει συγκεντρώσει 310 εκατ. ευρώ κεφαλαίων, ενώ ο κ. Χέρμαν ανέφερε πως μπορεί η εταιρεία να εισαχθεί στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης μέσω δημόσιας εγγραφής το καλοκαίρι του 2021, που θα ενισχύσει τόσο το προφίλ της εταιρείας όσο και τις χρηματοδοτικές της ικανότητες για να προχωρήσει στην επέκτασή της.
Λ.Ε. thessaliaeconomy.gr (με πληροφορίες από Στέφανο Τσουλάκη Businessdaily.gr)