Στρατηγικούς εταίρους μεταξύ των ελληνικών τραπεζών αναζητά η Google για να επεκτείνει στη χώρα μας την εφαρμογή πληρωμών Google Pay.
Για να προχωρήσει στην επέκτασή της στην Ελλάδα, η Google θέλει να εξασφαλίσει τη συνεργασία τουλάχιστον δύο συστημικών τραπεζών, αναφέρουν οι ίδιες πηγές. Το ερώτημα είναι σε ποιες από τις τράπεζες θα βρει ευήκοα ώτα ο κολοσσός της Σίλικον Βάλεϊ και κατά πόσο θα δεχθούν αυτές να συνεργαστούν μεταξύ τους.
Σε κάθε περίπτωση, ο διαδικτυακός κολοσσός ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την ελληνική αγορά, η οποία βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο διείσδυσης όσον αφορά στις άμεσες πληρωμές (instant payments), ενώ την ίδια στιγμή η χρήση των μετρητών περιορίζεται από τα capital controls.
Μεγάλες προοπτικές διείσδυσης
Η εφαρμογή Google Pay αντικατέστησε το Android Pay και κατόρθωσε να εγγράψει πάνω από 100 εκατομμύρια χρήστες σε λίγους μόνο μήνες. Το ακαταμάχητο πλεονέκτημά της είναι ότι αποτελεί την επικρατέστερη πλατφόρμα αναζητήσεων στο Internet, αλλά και η καθολική διείσδυση της υπηρεσίας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της, δηλαδή το Gmail.
Η σύνδεση στο email, μια διαδικασία κοινή για τους περισσότερους, παρέχει δυνατότητα ταυτοποίησης του χρήστη για χρήση διάφορων εφαρμογών. Παράλληλα, η χρήση της Google για διαδικτυακές αναζητήσεις δίνει ένα ακόμη προβάδισμα στον τεχνολογικό κολοσσό που αναμένεται να ενοποιήσει όλες αυτές τις υπηρεσίες με το ψηφιακό... πορτοφόλι μας.
Πληρωμές με απευθείας χρέωση του λογαριασμού
Προς το παρόν, το Google Pay παρέχει τη δυνατότητα μεταφορών χρημάτων μεταξύ ατόμων (P2P), καθώς και πληρωμών στο κατάστημα (proximity payments) με δυνατότητα χρέωσης απευθείας του τραπεζικού μας λογαριασμού.
Οι πληρωμές αυτές, γνωστές ως «payment by account», εφαρμόζονται ήδη στην Ελλάδα, αλλά μόνο σε ενδοτραπεζικό επίπεδο, δηλαδή ο έμπορος και ο πελάτης πρέπει να έχουν την ίδια τράπεζα -γεγονός που περιορίζει τη χρηστικότητα της υπηρεσίας.
Η προσπάθεια που κάνουν τώρα οι ελληνικές τράπεζες είναι να υπάρξει ένα διατραπεζικό σύστημα πληρωμών με χρέωση λογαριασμού, ώστε οι καταναλωτές να πληρώνουν από το κινητό τους τηλέφωνο στο κατάστημα -φυσικό ή ηλεκτρονικό- ανεξαρτήτως τράπεζας. Σύμφωνα με πηγές του κλάδου, η υπηρεσία θα ενσωματωθεί στις υφιστάμενες εφαρμογές των τραπεζών και οι χρήστες θα χρησιμοποιούν το mobile app που ήδη έχουν.
Το μεγάλο όφελος αυτής της υπηρεσίας είναι ότι δεν χρειάζεται να μεσολαβήσει πιστωτική ή χρεωστική κάρτα για να γίνει κάποια πληρωμή. Αυτό σημαίνει μειωμένα έξοδα για τους εμπόρους, αλλά και τις τράπεζες, και αυτό το είδος πληρωμών αναμένεται να διευρυνθεί στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια.
Βάσω Αγγελέτου insinder