Ανοδικά κινήθηκε η αγορά ένδυσης το 2018, με τον κύκλο εργασιών των επιχειρήσεων να παρουσιάζει αύξηση 2,6%. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος, για το 2018 ο συνολικός κύκλος εργασιών των 108 επιχειρήσεων του δείγματος ανήλθε στα 643 εκατ. ευρώ έναντι 627 εκατ. ευρώ το 2017.
Οπως αναφέρει ο ΣΕΠΕΕ, το 49% των επιχειρήσεων βελτίωσε τον κύκλο εργασιών του, όταν πρόπερσι το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 50%. Παράλληλα, οι επιχειρήσεις της εγχώριας αγοράς σημείωσαν μικρή αύξηση 1,8%, ενώ ο κύκλος εργασιών των εταιρειών που βασίζονται στις εξαγωγές σημείωσε αύξηση 5,4%.
Για τις αμιγώς εξαγωγικές επιχειρήσεις ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε το 2018 στα 146 εκατ. ευρώ από 139 εκατ. ευρώ το 2017, ενώ οι υποχρεώσεις τους ανήλθαν σε 57,7 εκατ. ευρώ και αντιπροσωπεύουν το 39,5% του τζίρου τους.
Τα μεικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 3,4% από 29,8 εκατ. ευρώ σε 30,8 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη κατέγραψαν άνοδο 4%. Η μεγαλύτερη αύξηση τζίρου σημειώθηκε σε ελληνικές επιχειρήσεις γυναικείων ενδυμάτων, η οποία έφθασε το 6,9% από 233 εκατ. ευρώ το 2017 σε 249 εκατ. ευρώ το 2018.
Ακολουθεί η κατηγορία των παιδικών ενδυμάτων, με τον κύκλο εργασιών να διαμορφώνεται στα 80 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 2,8%, ενώ στάσιμα ήταν τα έσοδα των επιχειρήσεων που πωλούν εσώρουχα, τα οποία ανέρχονται στα 46,8 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στο δείγμα και ασχολούνται με τις πωλήσεις ανδρικών ενδυμάτων υποχώρησε κατά 1,5% και ανήλθε στα 64,7 εκατ. ευρώ. Μείωση της τάξεως του 6,2% κατέγραψαν και οι εταιρείες αθλητικών ειδών με τα έσοδά τους να ανέρχονται στα 35 εκατ. ευρώ.
«Ηγέτες» της ελληνικής βιομηχανίας μόδας, σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΠΕΕ, αναδεικνύονται η BSB και η ΑΧF που αναπτύσσει το brand attrattivo, καταγράφοντας αύξηση στον τζίρο τους 8,6% και 8% αντίστοιχα. Ειδικότερα, ο τζίρος της BSB ανήλθε στα 75,9 εκατ. ευρώ το 2018 έναντι 69,9 το 2017 και 63,2 το 2016.
Η εταιρεία ενδυμάτων ΑΧF κατέγραψε έσοδα ύψους 44,5 εκατ. ευρώ από 41,2 εκατ. ευρώ το 2017 και 38,9 εκατ. ευρώ το 2016. Ακολουθεί το Ιntrafashion Group που αναπτύσσει τη μάρκα Pink Woman και του οποίου τα έσοδα υποχώρησαν κατά 7% στα 28,1 εκατ. ευρώ από 30,3 εκατ., ενώ η Lapin House φιγουράρει στην 4η θέση παρότι τα έσοδά της υποχώρησαν κατά 1,1% στα 27,1 εκατ. ευρώ από 27,4 εκατ. ευρώ το 2017.
Δέσποινα Κόντη Καθημερινή