Μεγάλες πιθανότητες συγκεντρώνει, σύμφωνα με πηγές από επιχειρηματικούς κύκλους στον τομέα των στρατιωτικών εξοπλισμών, η εγκατάσταση και λειτουργία εργοστασίου κατασκευής και συναρμολόγησης τεθωρακισμένων «Λέοπαρντ» στον Βόλο. Οι συζητήσεις είναι σε προχωρημένο στάδιο μεταξύ της γερμανικής εταιρείας Krauss Maffei Wegman (KMW) και του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Ωστόσο, εκτός του Βόλου ανάλογες πιθανότητες συγκεντρώνει και η περιοχή της Θεσσαλονίκης. Η γερμανική εταιρεία που εδρεύει στο Μόναχο εξετάζει τις προτάσεις που έχει, προκειμένου να μεταφέρει μια γραμμή παραγωγής των αρμάτων «Λέοπαρντ» στην Ελλάδα, με τη βιομηχανική περιοχή του Βόλου να συγκεντρώνει μεγάλες πιθανότητες, καθώς εδώ υπάρχει και μια «μαγιά» τεχνογνωσίας και υποδομών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τις ίδιες έγκυρες πηγές, που βρίσκονται κοντά στους Γερμανούς, στον Βόλο λειτουργεί η βιομηχανία ΜΕΤΚΑ, που έχει την τεχνογνωσία και τον εξοπλισμό για την κατασκευή του σασί και του πύργου του άρματος, ενώ λειτουργεί και το 304 ΠΕΒ, που μπορεί να αξιοποιηθεί για τον έλεγχο του άρματος και τις δοκιμές του. Το μόνο που απομένει, προσθέτουν οι ίδιες πηγές, είναι η γραμμή μοντάζ του σασί και του πύργου, που μπορεί να γίνει με την εγκατάσταση μιας μονάδας καινούργιας ή η χρήση υπάρχουσας μονάδας στη ΒΙΠΕ Βόλου, με τεχνογνωσία στην κατασκευή στρατιωτικών οχημάτων.
Εφόσον υλοποιηθεί η επένδυση στην Ελλάδα, θα είναι ύψους εκατομμυρίων ευρώ, ενώ με πρόχειρους υπολογισμούς αναμένεται να απασχολεί 150-300 εργαζόμενους. Ως πρώτη παραγγελία στη νέα γραμμή παραγωγής θα είναι η αναβάθμιση των 700 αρμάτων μάχης τύπου «Λέοπαρντ» (Leo 2A4, Leo 1A5) που διαθέτει ο ελληνικός Στρατός. Μάλιστα ο ελληνικός Στρατός διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο αρμάτων μάχης «Λέοπαρντ» που υπάρχουν στην Ευρώπη. Οι Γερμανοί της Krauss Maffei Wegman βιάζονται να υλοποιηθεί η επένδυση στην Ελλάδα, μετά τις τελευταίες εξελίξεις στο ουκρανικό ζήτημα. Εμπόδιο ωστόσο είναι κάποιες παλιές εκκρεμότητες που έχουν διαταράξει τις σχέσεις μεταξύ των δύο πλευρών και αφορούν καθυστερήσεις στις πληρωμές από την ελληνική πλευρά για την αρχική σύμβαση προμήθειας αρμάτων, οι οποίες μάλιστα καθυστερήσεις έχουν φθάσει στη διαιτησία.
Το ΥΕΘΑ προσπαθεί να απεγκλωβίσει την υπόθεση και να τα βρει με τους Γερμανούς, ώστε να μην χαθεί η επένδυση, καθώς επιχειρεί να μετατρέψει τη χώρα σε κόμβο επισκευής, συντήρησης και αναβάθμισης των γερμανικών αρμάτων μάχης. Οι Γερμανοί θεωρούν ότι ο Βόλος έχει τις δυνατότητες να φιλοξενήσει τη γραμμή παραγωγής των αρμάτων, καθώς γειτνιάζει με την εθνική οδό, διαθέτει πρόσβαση στο σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ διαθέτει λιμάνι και φυσικά αεροδρόμιο. Βέβαια τις ίδιες δυνατότητες διαθέτει και η Θεσσαλονίκη, ωστόσο, στη συμπρωτεύουσα το εργοστάσιο της ΕΛΒΟ έχει περιέλθει σε ισραηλινά χέρια.
Η αναβάθμιση των ελληνικών Λέοπαρντ υπολογίζεται να κοστίσει ένα δισ. ευρώ. Θα πραγματοποιηθεί εκσυγχρονισμός των οπλικών συστημάτων, προσθήκη σύγχρονων αντιμέτρων, αλλά και δομική αναβάθμιση των αρμάτων. Ουσιαστικά η αναβάθμιση των ελληνικών «Λέοπαρντ» θα αποτελεί «προίκα» της νέας γραμμής παραγωγής, η οποία θεωρείται ότι λόγω του αυξημένου ενδιαφέροντος που υφίσταται στην παγκόσμια αγορά, μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, δεν θα έχει πρόβλημα βιωσιμότητας. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οι Γερμανοί έχουν θετική άποψη για το ελληνικό τεχνικό δυναμικό και για την περιοχή του Βόλου, όπου εξάλλου λειτουργούν και άλλες επιχειρήσεις γερμανικών συμφερόντων. Προς την κατεύθυνση πίεσης προς την ελληνική κυβέρνηση για την επιλογή του Βόλου πρέπει να κινηθούν και οι τοπικοί πολιτικοί παράγοντες.
Εφημερίδα Θεσσαλία