Σε εναλλακτική πρόταση για αξιοποίηση των δυνατοτήτων του λιμανιού, στο πιθανότερο σενάριο που είναι να μείνει στη σημερινή του θέση, με παράλληλη ανασυγκρότηση της πόλης, επανέρχεται ο Βολιώτης αρχιτέκτονας Σωτήρης Γιαμάκος, ένα χρόνο αφότου υποβλήθηκε η πρόταση για μαρίνα για πρώτη φορά, σε εκδήλωση που θα γίνει σήμερα Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου, στις 7 το απόγευμα, στην αίθουσα εκδηλώσεων του ξενοδοχείου «Ξενία Βόλου». Το νέο του όραμα για την πόλη, προβλέπει την ανάπτυξη μαρίνας και του λιμανιού, με μετακίνηση των οχλουσών δραστηριοτήτων στο εσωτερικό, μέσω ενός καναλιού, που θα ξεκινάει από το χώρο του Μουσείου της Αργούς, θα ανεβαίνει στο ύψος του Βιολογικού και θα καταλήγει στη Βιομηχανική Περιοχή!

Θα δοθούν απαντήσεις

Ο αρχιτέκτονας δήλωσε στο «Ράδιο Ένα» ότι η παρουσίαση που θα γίνει είναι συνέχεια όσον έγιναν πέρυσι και αυτή τη φορά θα γίνει προσπάθεια να δοθούν απαντήσεις στα ερωτήματα που δημιουργήθηκαν ένα χρόνο τώρα.

Σύμφωνα με τον Σωτήρη Γιαμάκο, από την παρουσία που έγινε πέρυσι, προέκυψε ότι το θέμα της μαρίνας δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί ξεχωριστά από το εμπορικό λιμάνι, ανεξάρτητα αν θα μεταφερθεί κάποια στιγμή από τον Βόλο, ενώ στο διάστημα που προηγήθηκε είχε γνωστοποιηθεί το ενδιαφέρον των επενδυτών, αλλά και διάφορες τοποθετήσεις φορέων για το θέμα.

Όπως είπε, η προηγούμενη πρόταση βασιζόταν στην παραδοχή ότι το λιμάνι μένει με αυτή την υπολειτουργία, με κατεύθυνση την απομάκρυνσή του από την πόλη, ώστε να εξυπηρετούνται καλύτερα οι διάφορες λειτουργίες.

«Σήμερα θα παρουσιάσουμε μια εναλλακτική πρόταση, σχετικά με το πώς θα μπορούσε το λιμάνι να μείνει στον Βόλο και ταυτόχρονα να εξυπηρετήσει την ανάπτυξή του, μια ενδεχόμενη αύξηση της ζήτησής του, πως θα αντιμετώπιζε τις οχλούσες δραστηριότητες και τι θα σήμαινε αυτό για το αστικό περιβάλλον, στον σχεδιασμό και την εξέλιξη της πόλης», δήλωσε ο αρχιτέκτονας.

Σύνδεση με κανάλια, τετραπλασιασμός της παραλίας

Ο Σωτήρης Γιαμάκος τόνισε ότι δίνει μια τέτοια συνολική εικόνα με σκοπό, να δημιουργηθεί μια νέα εικόνα για την εξέλιξη της πόλης, που δεν υπήρχε μέχρι σήμερα.

Σύμφωνα με την πρόταση, το λιμάνι μένει στη θέση που βρίσκεται σήμερα, αλλά μετακινείται και η Βιομηχανική Περιοχή προς τα πίσω και γίνεται σύνδεση μέσω καναλιών, όπως συμβαίνει στο Αμβούργο και είναι έργο με τεχνικές που συμφέρουν οικονομικά, σε σχέση με τα έργα που γίνονται μέσα στη θάλασσα. Όπως είπε, στην αναζήτηση προέκυψε ότι, επειδή το σημείο που θα γίνει το έργο, έχει πολλές δημόσιες εκτάσεις, θα κοστίσει οικονομικότερα απ’ ότι υπολογίστηκε στην αρχή, ενώ πρόσθεσε ότι μπορεί να κατευθύνει και κάποιες αποφάσεις του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, αν ενημερωθεί σωστά.

«Ναυπηγοεπισκευαστική μονάδα»

Ο κ. Γιαμάκος εξήγησε ότι οι προοπτικές του λιμανιού, στην περίπτωση που μείνει στη θέση του – είναι μια μεγάλη πιθανότητα – και χωρίς να ενοχλεί, μπορούμε να μιλάμε για ναυπηγοεπισκευαστική μονάδα, για αξιοποίηση των διαμορφώσεων για διπλασιασμό της παραλίας, με υψηλούς συντελεστές, όπως σήμερα στην παραλία Βόλου.

Εξηγώντας το σκεπτικό του, είπε ότι στην περιοχή της Νεάπολης, που ήταν κάποτε θάλασσα και σήμερα θεωρείται υποβαθμισμένη περιοχή, θα μπορούσε να γίνει ένα νέο σχέδιο πόλης, με Προεδρικό Διάταγμα και εισήγηση του Δήμου ή του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ και ενημέρωση της Περιφέρειας, να ακολουθήσει ένα σύγχρονος σχεδιασμός, με επέκταση του μετώπου προς τα δυτικά και θάλασσα μπροστά, όπως στην παραλία του Βόλου.

Ο αρχιτέκτονας πρόσθεσε ότι, εφόσον θεωρηθεί βιώσιμο ένα τέτοιο concept, θα εξεταστεί από ποιά διαδρομή μπορεί να περάσει το κανάλι (που συνεπάγεται μια γέφυρα της τάξης των 200 μ., για να περνούν τα πλοία) που θα οδηγεί στη Βιομηχανική Περιοχή, αν θα αφήσει τη δυνατότητα δημιουργίας μιας μαρίνας εσωτερικού τύπου, αν θα γίνει μια τεχνολογική νησίδα ή κάτι άλλο, αφορούν το δεύτερο επίπεδο.

Πολύς χώρος στο λιμάνι

Μεταφέροντας την ιδέα του για το νέο λιμάνι, ο Σωτήρης Γιαμάκος είπε ότι «αυτό που κατ’ αρχήν πρέπει να δούμε, είναι ότι με μια τέτοια κίνηση ο Βόλος αποκτάει πάρα πολλές δραστηριότητες που πολλά χρόνια συζητούνται, αλλά δεν υπάρχουν. Η ναυπηγοεπισκευαστική εγκατάσταση, δεν μπορεί να γίνει χωρίς κανάλι, ενώ η δραστηριότητα του σκραπ μπορεί να μεταφερθεί δίπλα στον Βιολογικό καθαρισμό, ενώ θα μπορούσαν να δημιουργηθούν σύγχρονα σιλό και η σημερινή εγκατάσταση να γίνει ξενοδοχείο».

Ο ίδιος είπε ότι με την πρόταση, μένει πολύς χώρος στο λιμάνι, που μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι 20 εμπορικά πλοία και τετραπλασιάζονται οι δυνατότητες του λιμανιού, από τις τέσσερις προβλήτες που έχει σήμερα, ενώ κυρίως συνδέεται με τη ΒΙ.ΠΕ., όπου θα δουλέψει συμπληρωματικά λιμάνι. Παράλληλα, φεύγει και η κυκλοφορία από την πόλη, καθώς η σύνδεση θα γίνεται με τον περιφερειακό δρόμο, που θα είναι πάνω στην εγκατάσταση.

Ακόμη είπε ότι μέσα στο κανάλι μπορεί να γίνει και νησίδα για να περνούν τα κρουαζιερόπλοια, ενώ πρόσθεσε ότι το σημερινό λιμάνι θα γίνει τουριστικό και οι άλλες δραστηριότητες θα μεταφερθούν στο εσωτερικό του καναλιού.

Άμεσο έργο η μαρίνα με 850 θέσεις

Όσον αφορά στη μαρίνα σκαφών είπε ότι θα μπορούσε να γίνει άμεσα αξιοποίηση των εγκαταστάσεων της πρώτης προβλήτας του Τελωνείου, με πλωτά στοιχεία, όπου θα μπορούσαν να δημιουργηθούν 850 θέσεις σκαφών αναψυχής, με συμπληρωματικότητα στις χερσαίες εγκαταστάσεις της περιοχής γύρω από το σιλό.

Ο αρχιτέκτονας εκτίμησε ότι η πρόταση που καταθέτει, θα βρει άμεσα ανταπόκριση και αν γίνει ένας τέτοιος διαγωνισμός, σίγουρα θα προσελκύσει το ενδιαφέρον επενδυτών. Όπως είπε, με το που θα βγει μια πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για 700 θέσεις θάλασσας με τις αντίστοιχες χερσαίες εγκαταστάσεις, που μόνο ανακαίνιση θέλουν, σίγουρα θα βρεθούν επενδυτές.

Εκτίμησε δε ότι η μαρίνα μπορεί να δουλέψει ως το καλοκαίρι, αν οι διαδικασίες είναι γρήγορες, ενώ οι επενδυτές που θα αναλάβουν το έργο, προλαβαίνουν να τη διαφημίσουν και να πουλήσουν θέσεις από τον Ιανουάριο!

Η σημερινή εκδήλωση

«Η μαρίνα του Βόλου, το νέο λιμάνι, το μέλλον της πόλης» είναι το θέμα της εκδήλωσης- παρουσίασης, μιας εναλλακτικής πρότασης του αρχιτέκτονα Σωτήρη Γιαμάκου, για την αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων ανάπτυξης του λιμανιού, στο πλαίσιο μιας συνολικής ανασυγκρότησης της πόλης του Βόλου με άμεσο οικονομικό αντίκτυπο.

Η εκδήλωση για τον αστικό σχεδιασμό της μαρίνας, θα γίνει στην αίθουσα εκδηλώσεων – συνεδρίων του ξενοδοχείου «Ξενία Βόλου» (παραλία Βόλου, περιοχή Αγίου Κωνσταντίνου) σήμερα Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2018 στις 19:00.

Mαγνησία