Έτοιμο να προχωρήσει εντός των επόμενων ημερών στην δημοσιοποίηση της πρόσκλησης ενδιαφέροντος για την παραχώρηση του λιμένα Βόλου είναι το ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε μιλώντας στο magnesianews.gr ο πρόεδρος του Ταμείου κ. Θανάσης Ζηλιασκόπουλος. Σύμφωνα με τον πρόεδρο αύριο Δευτέρα θα δοθεί στη δημοσιότητα η σχετική ανακοίνωση όπου θα αναφέρονται όλες οι λεπτομέρειες σχετικά με τις διαδικασίες και τα χρονοδιαγράμματα για την προσέλκυση επενδυτών. Σε πρώτη φάση, σύμφωνα με τον κ. Ζηλιασκόπουλο, θα ανοίξει το Virtual Data Room, η εικονική αίθουσα δεδομένων, όπου θα ανταλλάσσονται έγγραφα που θα έχουν να κάνουν με τις προσκλήσεις αλλά και τις προτάσεις των ενδιαφερομένων. Όπως αποκάλυψε στο magnesiaenws.gr ο κ. Ζηλιασκόπουλος, υπάρχουν ήδη ενδιαφερόμενοι επενδυτές, επιβεβαιώνοντας ότι μεταξύ αυτών βρίσκεται και η Goldair που δραστηριοποιείται στους τομείς των υπηρεσιών εδάφους αεροδρομίων, στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων και τα Logistics κ.α. αλλά και άλλοι διεθνείς παίκτες οι οποίοι, βλέποντας τις συνθήκες πού έχουν διαμορφωθεί στον ΟΛΘ και στο λιμάνι του Πειραιά με την Cosco, διαβλέπουν την προοπτική διασύνδεσης του λιμανιού του Βόλου με τον σιδηρόδρομο και την διανομή των προϊόντων σε ολόκληρη τη ΝΑ Ευρώπη. Παράλληλα με τις προοπτικές για τις μεταφορές, η διοίκηση του ΤΑΙΕΠΔ θα επιχειρήσει να ενισχύσει το προφίλ του λιμανιού και με πρόσθετες δυνατότητες που έχει, όπως η δημιουργία μαρίνας για την οποία όπως έγραψε πρόσφατα το magnesianewws.gr έχει ήδη ανατεθεί μελέτη στην εταιρία Marnet.
Η Ν.Αγχίαλος το πρώτο cargo αεροδρόμιο στη ΝΑ Ευρώπη με πτήσεις προς Ντουμπάι
Για τη δυνατότητα σύνδεσης μέσω πτήσεων cargo με ολόκληρο τον κόσμο μέσω Ντουμπάι, έκανε λόγο ο κ. Ζηλιασκόπουλος, με την προοπτική το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου να καταστεί το πρώτο αεροδρόμιο τέτοιου τύπου στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΑΙΕΠΔ, η δραστηριότητα αυτή θα μπορούσε να προστεθεί στην ήδη υπάρχουσα επιβατική δραστηριότητα καθώς η μία δεν αποκλείει την άλλη. Αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με τον κ. Ζηλιασκόπουλο, «το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» είναι ένα πάρα πολύ ακριβό αεροδρόμιο για την διακίνηση cargo. Έρχονται μόνο δύο-τρεις πτήσεις DHL αλλά δεν είναι αρκετές. Χρειάζεται ένα αεροδρόμιο πιο φθηνό και ευέλικτο για να μπορούν αυτά τα αεροπλάνα να έρθουνε». Όπως ανέφερε μάλιστα η εμπορευματική κοινότητα cargo και logistics της χώρας επιθυμεί μία τέτοια διέξοδο, ώστε να δοθεί η δυνατότητα σε εταιρίες να στέλνουν τα προϊόντα τους σε ολόκληρο τον κόσμο με ενδιάμεσο σταθμό του Ντουμπάι, όπου πετούν πτήσεις απ΄όλο τον κόσμο με διάφορα προϊόντα και ανακατευθύνονται προς ολόκληρο τον κόσμο με 136 πτήσεις που αναχωρούν από εκεί καθημερινά. Είναι μία γραμμή που την εξερευνούμε, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, και γι’ αυτό τον σκοπό βρέθηκε και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, σημειώνοντας ότι κάτι τέτοιο θα πρέπει να εξεταστεί σε συνεργασία με την αεροπορική εταιρία Emirates. «Θεωρούμε ότι θα δώσει μια τεράστια δυναμική ώστε να συνδεθεί η Ελλάδα με ολόκληρο τον κόσμο» σημείωσε ο κ. Ζηλιασκόπουλος.
Ενστάσεις τουριστικών φορέων
Στις ενστάσεις των φορέων ότι αναφορικά με τον χαρακτήρα του αεροδρομίου αλλά και για το μεγάλο το κόστος που απαιτείται για τη δημιουργία υποδομών cargo στη Ν.Αγχίαλο, ο κ. Ζηλιασκόπουλος απαντά ότι αυτό θα το αναλάβει ο ιδιώτης επενδυτής και όχι το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ διευκρινίζει ότι η μία δραστηριότητα δεν αποκλείει την άλλη και μπορούν να γίνουν παράλληλα. «καταλαβαίνω τους προβληματισμούς της τουριστικής βιομηχανίας αλλά θα πρέπει να είμαστε ρεαλιστές και να δούμε αν αυτό το αεροδρόμιο μπορεί να στηριχθεί μόνο με επιβάτες, δεδομένου ότι υπάρχουν τα αεροδρόμια της Σκιάθου, της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Δεν αποκλείουμε αυτή τη διαδικασία, απλώς βάζουμε μία άλλη διάσταση η οποία είναι πάρα πολύ σημαντική και στην οποία θα μπορούσε να έχει ένα στρατηγικό πλεονέκτημα. Πάμε να το ξεχωρίσουμε από τα υπόλοιπα 23 αεροδρόμια που δεν πήρε η Fraport και να του δώσουμε αυτή την διάσταση» δήλωσε ο κ. Ζηλιασκόπουλος. Αναφορικά με τις υποδομές που θα χρειαστούν είπε ότι πρέπει να δημιουργηθεί μία έκταση 200 στρεμμάτων ως κλειστός ψυχόμενος χώρος για να συντηρούνται ψάρια και άλλα προϊόντα που πρέπει να φύγουν στο εξωτερικό. Αυτή τη στιγμή υπάρχει μεγάλη ανάγκη για να φύγουν ψάρια προς την Ιαπωνία ή φρούτα και λαχανικά. Δεν είναι τόσο ακριβό το αεροπλάνο ως μεταφορικό μέσο. Το κόστος διαμορφώνεται στο ένα ευρώ το κιλό. Δεν μπορείς να πουλήσεις μαϊντανό, αλλά μπορείς να πουλήσεις ακόμη και ντομάτες βιολογικές. Είναι κάτι που το προχωρούν άλλες χώρες αλλά εμείς το έχουμε αφήσει πίσω. Σε ολόκληρη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη δεν υπάρχει cargo αεροδρόμιο και λέμε να κάνουμε αυτό της Ν.Αγχιάλου το πρώτο και μοναδικό. »