Σε υποχρεωτική προσωρινή αργία τέθηκαν εδώ και 11 ημέρες, σύμφωνα με έγκυρες δημοσιογραφικές πληροφορίες, δύο τελωνειακοί υπάλληλοι του Τελωνείου Βόλου, μαζί με άλλους 105 σε όλη την Ελλάδα, ύστερα από εισαγγελική δίωξη που ασκήθηκε σε βάρος τους, για τη ζημία που φέρεται να υπέστη το ελληνικό Δημόσιο ή και το ενδεχόμενο συνέργειας σε διαπιστωμένη λαθρεμπορία καυσίμων.
Οι 107 τελωνειακοί υπάλληλοι κατηγορούνται πως δεν απέτρεψαν στο πλαίσιο της εκτέλεσης των καθηκόντων τους, τη λαθρεμπορία. Σημειώνεται, πως όπως έγινε γνωστό, παραδόσεις φορτίων καυσίμων από δεξαμενόπλοια, γίνονταν και στο λιμάνι του Βόλου.
Οι τελωνειακοί έχουν τεθεί σε προσωρινή αργία από τις 15 Σεπτεμβρίου, μέχρι να διεξαχθεί η δίκη τους, που έχει προσδιοριστεί για τον ερχόμενο Νοέμβριο. Τη δίωξη άσκησε η Εισαγγελία Εφετών Πειραιά, καθώς κατηγορούνται πως δεν εντόπισαν, κατά τον έλεγχο που έκαναν, τις παράνομες ποσότητες.
Οι 43 από τους 107 τελωνειακούς που διώκονται, μεταξύ των οποίων και οι δύο του Βόλου, φέρονται να συμμετείχαν σε μία και μόνο φόρτωση καυσίμων, απλά και μόνο επειδή έτυχε να περάσουν από τη βάρδια τους τα παράνομα φορτία, χωρίς να τα αντιληφθούν.
Οι δύο τελωνειακοί υπάλληλοι του Τελωνείου Βόλου φέρονται εμπλακέντες στην υπόθεση, που αφορά προμήθεια καυσίμων από βυτιοφόρα οχήματα σε πλοία. Καταλυτικό ρόλο στην υπόθεση, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, φαίνεται να είχε ατζέντα που βρέθηκε και κατασχέθηκε στα χέρια οδηγού βυτιοφόρου εταιρείας πετρελαιοειδών, που εμπλέκεται στην υπόθεση.
Ο οδηγός σε γενόμενο έλεγχο φέρεται να ομολόγησε ότι παρακρατούσε καύσιμα, που όμως οι τελωνειακοί φέρονται να πιστοποιούσαν ότι παραδίδονταν. Στην κατοχή του οδηγού του αυτοκινήτου βρέθηκε το σημειωματάριο, όπου αναφέρονταν αναλυτικά οι περιπτώσεις και οι ποσότητες που παρακρατούνταν. Ωστόσο δεν προέκυψε ότι όλοι οι τελωνειακοί, ωφελούνταν από αυτή την παρακράτηση καυσίμων.
Η Εισαγγελία Εφετών Πειραιά θεώρησε βασικά αποδεικτικά στοιχεία τις σημειώσεις του οδηγού, ολοκληρώνοντας την προκαταρκτική εξέταση, που διήρκησε τρία χρόνια…
Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, το κύκλωμα της εταιρείας πετρελαιοειδών είχε διακινήσει τουλάχιστον 4.500 τόνους λαθραία καύσιμα τη διετία 2012-2013, ενώ εμπλέκονται στην υπόθεση οδηγοί βυτιοφόρων και μηχανικοί δεξαμενόπλοιων μεταφοράς καυσίμων, που φέρονται να παρακρατούσαν ποσότητες λαθραίου πετρελαίου για τον εαυτό τους.
Πάντως και οι 107 τελωνειακοί δεν διώκονται ποινικά για τα ίδια αδικήματα, καθώς άλλοι διώκονται για 120 ευρώ που μπορεί να έχασε εξαιτίας τους το Δημόσιο και άλλοι για 12.000 ευρώ, ενώ άλλοι ενδεχομένως να είχαν σχέσεις με το κύκλωμα…
Οι περισσότεροι πάντως αντιμετωπίζουν κατηγορίες για πλημμελή άσκηση των καθηκόντων τους, καθώς φέρονται να βεβαίωναν πως τα βυτιοφόρα που μετέφεραν τα καύσιμα από τα δεξαμενόπλοια στα πρατήρια, παρέδιδαν τις πλήρεις ποσότητες και ήταν κενά περιεχομένου, ενώ στην πραγματικότητα κατακρατούσαν μέρος τους και το διακινούσαν παράνομα στην αγορά.
Στην αποκάλυψη της υπόθεσης φέρεται να συνέβαλε και ο «υπερκοριός» της ΕΥΠ, που κατέγραψε διαλόγους των οδηγών, που καταγράφονται στην ογκωδέστατη δικογραφία, όπως:
– «Τους έπιασα κότσο… Δεν είχανε κάνει στην αρχή μέτρηση», με τον άλλο οδηγό να τον συμβουλεύει να κρατήσει τα μισά και τα υπόλοιπα να τα επιστρέψει στην εταιρεία…
– «Πως θα αδειάσεις το νερό;», απαντά: «Έχει φύγει ρε ήδη…».
Ωστόσο ένας εκ των 107 τελωνειακών φέρεται να είχε ενεργή ανάμιξη στην υπόθεση, καθώς στη δικογραφία αναφέρεται πως ενημέρωνε για επικείμενους ελέγχους στα πλωτά μέσα που διέθετε η εταιρεία για τη διακίνηση του ναυτιλιακού καυσίμου, ενώ φέρεται να ενημερωνόταν και από άλλον υπάλληλο του υπουργείου Περιβάλλοντος, που φέρεται να είχε πρόσβαση στον προγραμματισμό των ελέγχων, γνωρίζοντας εκ των προτέρων τον χρόνο και τις περιοχές ελέγχου.