Η ραγδαία ανάπτυξη της Λάρισας τις τελευταίες δεκαετίες έφερε τις γραμμές του τρένου μέσα στην πόλη δημιουργώντας πλείστα όσα κυκλοφοριακά προβλήματα και κινδύνους.
Τι μπορεί να γίνει; Οι πολιτικοί ζητούν υπογειοποίηση των γραμμών θεωρώντας ότι είναι η ιδανική λύση. Πόσο όμως είναι εφικτή; Αν κρίνουμε από την άποψη των σιδηροδρομικών υπαλλήλων, ως ειδικών, οι οποίοι εκφράστηκαν για το θέμα μέσω του “Πολιτιστικού Κέντρου Σιδηροδρομικών”, η υπογειοποίηση των γραμμών στη Λάρισα είναι όνειρο απατηλό καθώς θα απαιτήσει 20 χρόνια και κεφάλαια που δεν είναι εύκολο να βρεθούν.
Ιδού η άποψή τους:
«Δεν είναι εύκολο να πεις τι θέλεις με μια κουβέντα. Όπως βλέπουμε το λεωφορείο και το τραμ έτσι πρέπει να βλέπουμε και το τρένο. Υπάρχουν δυσκολίες αφού η πόλη δομήθηκε άναρχα. Περιβαλλοντικές και οικιστικές αναπλάσεις δεν έγιναν.
Η υπογειοποιήση είναι πολύ δύσκολο έργο. Θα χρειαστούν σίγουρα 20 χρόνια και υπάρχουν πολλά εμπόδια.
Με τις σημερινές οικονομικές συνθήκες φαντάζει ως ένα όνειρο. Για να αναλογιστούν όλοι τι συμβαίνει, χρειάστηκαν 4 χρόνια για να δοθεί η γραμμή ανόδου μέσα στη Λάρισα. Ένα έργο 500 μέτρων.
Χρειαζόμαστε άμεσες και ουσιαστικές λύσεις. Τα υπόλοιπα είναι χρονοβόρα και πολυδάπανα. Η Πάτρα είναι τερματικός σταθμός και όχι σταθμός διέλευσης όπως η Λάρισα.
Είναι δύσκολο να περνούν οι εμπορικές αμαξοστοιχίες από υπόγειες γραμμές. Εκτός αν φτιάξουν άλλη γραμμή για τα εμπορικά που θα περνάει έξω από την πόλη και να μείνει στη Λάρισα μόνο για τα επιβατικά.
Σε πρώτη φάση πρέπει να υπάρξει άμεση παρέμβαση στην οδό Βόλου. Να υπάρξει υπόγεια διάβαση του δρόμου, όπως είναι στη Φαρσάλων. Παράλληλα πρέπει να τοποθετηθούν και ηχοπετάσματα στο κομμάτι της Νεράιδας αλλά και στο κομμάτι από τον σταθμό προς Θεσσαλονίκη. Επίσης να υπάρξει παρέμβαση στο κομμάτι της γέφυρας στη Νέα Σμύρνη, χωρίς να χρειάζονται να ελαττώνουν πολύ την ταχύτητά τους. Το λέμε εδώ και 20 χρόνια αλλά το έργο δεν γίνεται…».
Ζ.Η. thessaliaeconomy.gr
*H άποψη των σιδηροδρομικών υπαλλήλων προέρχεται από ρεπορτάζ του Κ. Γκιάστα στην εφημερίδα Ελευθερία