Το τέταρτο μεγαλύτερο σε αξία εξαγώγιμο προϊόν της Ελλάδας στην Γαλλία αποτελεί το τυρί, με τη φέτα παραδοσιακά να καταλαμβάνει την μερίδα του λέοντος και να οδηγεί ουσιαστικά την ανάπτυξη στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Μεγάλο μερίδιο στον συγκεκριμένο προορισμό κατέχει η θεσσαλική φέτα η οποία παράγεται από πληθώθα μικρών και μεγάλων τυροκομικών μονάδων της περιοχής μας, με ηγέτιδα βέβαια την Ελληνικά Γαλακτοκομεία (ΤΥΡΑΣ, ΟΛΥΜΠΟΣ) η οποία διαθέτει ιδιόκτητη εμπορική εταιρεία στη Γαλλία για τα προϊόντα της.
Κατά την περσινή χρονιά, οι ελληνικές εξαγωγές τυροκομικών προϊόντων, που κατευθύνθηκαν προς την γαλλική αγορά, κατέγραψαν θεαματικό άλμα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τα οποία επεξεργάστηκε το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του Παρισιού, τους πρώτους εννέα μήνες του 2021 οι εξαγωγές ελληνικών τυριών κατέγραψαν άνοδο 52,3%, αγγίζοντας σε αξία τα 37,277 εκατ. ευρώ έναντι 24,477 εκατ. ευρώ που είχαν φθάσει κατά το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020. Οι συγκεκριμένες καλές επιδόσεις σίγουρα δεν προκαλούν ιδιαίτερη έκπληξη καθώς η φέτα συγκαταλέγεται διαχρονικά ανάμεσα στα «βαριά χαρτιά» των ελληνικών εξαγωγών.
Ωστόσο, η δυναμική που παρουσίασε πέρυσι στην γαλλική αγορά υπόσχεται ότι υπάρχουν οι προοπτικές για περαιτέρω ενίσχυση των πωλήσεων στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της ευρωζώνης, ενώ οι επιδόσεις αυτές έρχονται σε μια χρονιά όπου η ελληνική φέτα δεν πέρασε και τις καλύτερες μέρες. Το όνομά της δέχθηκε ένα ισχυρό πλήγμα από τις περιπτώσεις νοθείας που εντοπίστηκαν σε ποσότητες φέτας που παρήχθησαν από ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες και διακινήθηκαν στο εξωτερικό και, ειδικότερα, στη Γερμανία και την Ολλανδία.
Να σημειωθεί ότι για να παραχθεί ένα κιλό φέτα απαιτούνται 4 λίτρα αιγοπρόβειου γάλακτος, ωστόσο κάποιες επιχειρήσεις προκειμένου να ρίξουν το κόστος χρησιμοποιούν και αγελαδινό γάλα, γεγονός που αντιβαίνει πλήρως τους κανονισμούς και έρχεται σε αντίθεση με τις αυστηρές προϋποθέσεις που πρέπει να τηρούνται εξαιτίας του σήματος ΠΟΠ. Οι συγκεκριμένες πρακτικές αποτελούν δυσφήμιση για το κατά τα άλλα αγαπητό στους ξένους ελληνικό τυρί, θέτοντας παράλληλα σε κίνδυνο το σήμα ΠΟΠ, το οποίο η χώρα μας είχε χάσει στο παρελθόν και κατάφερε να κατοχυρώσει εκ νέου ύστερα από επίπονες προσπάθειες, την ίδια στιγμή που χώρες όπως η Δανία παραμονεύουν για να επωφεληθούν από τέτοιου είδους στραβοπατήματα.
Λ.Ε. thessaliaeconomy.gr