Ακόμη και από χρυσό να ήταν φτιαγμένες οι ράγες του σιδηροδρόμου Αθήνα - Θεσσαλονίκη, θα είχαν κοστίσει λιγότερο σε ένα άλλο κράτος. Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ) έχει διαθέσει πάνω από 10 δισ. ευρώ για την κατασκευή μιας σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 500 χλμ.
Κάθε χιλιόμετρο δηλαδή κόστισε κατά μέσον όρο 20 εκατ. ευρώ. Και το χειρότερο είναι ότι ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί. Τα τρένα πάνω του κινούνται σημειωτόν, ενώ συχνά-πυκνά επιστρατεύονται άλλα μέσα μεταφοράς (λεωφορεία) για τη μετακίνηση των επιβατών, καθώς οι συρμοί μένουν στη μέση της διαδρομής, άλλοτε από ενεργειακή βλάβη, άλλοτε από λάθος χειρισμούς του τεχνικού προσωπικού κ.λπ.
Ο ΟΣΕ στη χρήση του 2017 εμφάνισε ζημίες ύψους άνω του 1 δισ. ευρώ. Οι συσσωρευμένες ζημίες, ωστόσο, ξεπερνούν τα 8,5 δισ. ευρώ.
Ο κύκλος εργασιών είναι ιδιαίτερα χαμηλός, δεδομένου ότι η ζήτηση παραμένει χαμηλή, ενώ η κυκλοφορία τρένων στο δίκτυο σπάνια.
Επίσης ο ΟΣΕ, παρά τα όποια βήματα ιδιωτικοποίησης των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ έχουν γίνει μέχρι σήμερα, παραμένει υπό τον έλεγχο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη λήψη κρατικών ενισχύσεων.
Η εκκρεμότητα αυτή είναι εκείνη που κρατά τον ΟΣΕ, αλλά και την κυβέρνηση, προκειμένου να μην παρεκτραπούν σε μια προσπάθεια αναβίωσης του παλιού μονοπωλίου στις σιδηροδρομικές μεταφορές.
Δεν είναι τυχαίο ότι λίγο μετά την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κυβερνητικά στελέχη είχαν κάνει λόγο για την ανάγκη δημιουργίας της νέας κρατικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Καθημερινή