Σε υλοποίηση των σχεδίων της για εμπορευματικά κέντρα σε Λάρισα και Βόλο ετοιμάζεται να προχωρήσει η κρατική ΓΑΙΟΣΕ καθώς η επερχόμενη ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης του δικτύου και η ιδιωτικοποίηση των συρμών, οι οποίοι θα διαθέτουν και εμπορικά τρένα, διαμορφώνουν ένα νέο τοπίο στον Ελληνικό σιδηρόδρομο.
Το εμπορευματικό κέντρο στον Βόλο (βλέπε μακέτα) θα έχει υπερτοπικό χαρακτήρα, και θα δημιουργηθεί σε χώρο που θα βρίσκεται σε αντιστοίχιση με το λιμάνι, ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί φορτία που θα έρχονται και θα φεύγουν προς κάθε κατεύθυνση, με επίκεντρο το λιμάνι της πόλης το οποίο υπολογίζεται ότι μέχρι το 2020 θα έχει ιδιωτικοποιηθεί.
Αντιστοίχως στη Λάρισα η ΓΑΙΟΣΕ πρόκειται να δημιουργήσει ένα από τα μεγαλύτερα εμπορευματικά κέντρα της χώρας, κυρίως για να εξυπηρετήσει τον μεγάλο όγκο αγροτικών προϊόντων που διαθέτει η περιοχή. Θα είναι ένα από τρία μεγάλα κέντρα του Οργανισμού μαζί με εκείνα του Θριάσιου Πεδίου και της Αλεξανδρούπολης. Αξίζει να σημειωθεί ότι η επένδυση θα γίνει με την συμμετοχή ιδιωτών με την μέθοδο της παραχώρησης.
Θα κατασκευαστεί σε έκταση 400 στρεμμάτων, μετά το Εργοστάσιο Ζάχαρης, στην περιοχή του Κουλουρίου. Η έκταση ανήκει στην ΓΑΙΟΣΕ και συνορεύει με εκτάσεις του Δημοτικού Αμαξοστασίου Λάρισας.
Πρόκειται για το πρώτο Εμπορευματικό Κέντρο που θα λειτουργήσει εκτός λιμανιών και θα εξυπηρετήσει τα μέγιστα τις επιχειρήσεις της Θεσσαλίας, ενώ θα δώσει σημαντική ώθηση στο ζήτημα της μεταφοράς του σημερινού Κέντρου Διαλογής και Εμπορευματικού Σταθμού, που λειτουργεί στην περιοχή του Μεζούρλου (κοντά στο Πανεπιστημιακό νοσοκομείο).
Σύμφωνα με πληροφορίες του thessalieconomy.gr, η ΓΑΙΟΣΕ σκοπεύει να μπει και στον χώρο των σιδηροδροµικών malls αρχίζοντας από
τoυς σιδηροδροµικούς σταθµούς του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και αργότερα το πρότζεκτ θα επεκταθεί και σε μεγάλους σταθμούς της περιφέρειας.
Στις περιοχές αυτές προγραµµατίζονται µεγάλα επενδυτικά σχέδια που θα συνδυαστούν µε την ανάπτυξη των λιµένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για τη δηµιουργία δύο νέων εµπορικών κέντρων, συνολικής επιφάνειας 150.000 τ.µ., καθώς επίσης γραφείων, ξενοδοχείων και άλλων τουριστικών χρήσεων, µε τα οποία προγραµµατίζει να «ντύσει» µεγάλους σιδηροδροµικούς σταθµούς.
Τα δύο σιδηροδροµικά malls, τα οποία θα ενεργοποιήσουν επενδύσεις συνολικού ύψους άνω των 140 εκατ. ευρώ, θα αποτελέσουν τµήµα ενός ευρύτερου στρατηγικού σχεδιασµού της κρατικής εταιρείας που διαχειρίζεται την ακίνητη περιουσία και το τροχαίο υλικό του σιδηροδρόµου.
Ζ.Η thessaliaeconomy.gr