Στο τέλος της χρονιάς εκτιμάται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ότι θα ολοκληρωθεί και λειτουργήσει το νότιο τμήμα του Ε65, Λαμία-Ξυνιάδα. Σε συνάντηση ενημέρωσης δημοσιογράφων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης ανέφερε πως η πρόοδος των έργων στο νότιο τμήμα έχει ξεπεράσει το 90%.
Σύμφωνα με όσα είπε, ο προγραμματισμός του υπουργείου είναι στο σύνολό του το νότιο τμήμα να λειτουργήσει στο τέλος του 2023. Αυτό, καθώς όπως σημειώσε, ολοκληρώθηκε η διαιτησία για το “προβληματικό” τμήμα των 4χλμ πριν την σήραγγα Όθρυος και ήδη έχουν ξεκινήσει τα έργα στο νέο πλέον τμήμα που παρακάμπτει την σιδηροδρομική σήραγγα που βρίσκεται στην περιοχή.
Πρόκειται για το σημείο στο οποίο βρίσκεται πριν τη σήραγγα Όθρυος (στο 21,8χλμ του άξονα) και το οποίο είναι ο κρίκος μεταξύ του πεδινού και του ορεινού τμήματος του νότιου τμήματος του Ε65. Σε αυτό το τμήμα είχαν σταματήσει τα έργα από το 2021 καθυστερώντας την ολοκλήρωση του καθώς κρίθηκε μη ασφαλής η διέλευση του αυτοκινητόδρομου από το σημείο αυτό κάνοντας επιτακτική την αλλαγή χάραξης.
Τώρα, σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόοδος που έχει επιτελεστεί στο νότιο τμήμα μέχρι το τέλος Μαρτίου στο 90%, γέφυρες και άλλα τεχνικά 93% και ότι άλλο από ασφαλτικά οδοστρωμάτων είναι 70%. Έχει ξεκινήσει η διαδικασία της σήμανσης του τμήματος.
Να θυμίσουμε πως από τα συνολικά 32,5 χιλιόμετρα του νότιου τμήματος, έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία το νότιο άκρο από τη Λαμία μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο Καρπενησίου, μήκους 14,5 χιλιομέτρων. Παράλληλα έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη της Σήραγγας Όθρυος μήκους περίπου 3 χιλιομέτρων με την πρόοδο να είναι στο 99,5%.
Η χρηματοδότηση των έργων στο νότιο τμήμα καλύπτεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020.
Στην κυκλοφορία το Τρίκαλα-Καλαμπάκα στο τέλος του 2023
Στο βόρειο τμήμα η πρόοδος είναι 22,55% ενώ το τμήμα από τη ΧΘ 111 μέχρι τη ΧΘ 150 είναι πολύ προχωρημένο και είναι στο 40%. Περισσότεροι από 640 άτομα πλέον εργάζονται στα τέσσερα εργοτάξια του βόρειου τμήματος. Όπως ανέφερε ο κ.Καραγιάννης, για το τμήμα Τρίκαλα-Καλαμπάκα μήκους 25χλμ, στόχος είναι να παραδοθεί στο τέλος του έτους.
Εφόσον αυτό γίνει εφικτό, τότε στις αρχές του 2024 θα λειτουργεί ο Ε65 από την Λαμία (περιοχή Ανθήλης) μέχρι την Καλαμπάκα με ένα μήκος 135χλμ. Πρακτικά η απόσταση Αθήνα-Τρίκαλα θα μπορεί να διανύεται σε περίπου 3 ώρες. Να θυμίσουμε πως τα έργα και στο νότιο και στο βόρειο τμήμα εκτελεί η ΤΕΡΝΑ για λογαριασμό της Κεντρική Οδός Α.Ε. αμφότερες μέλη του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Το βόρειο τμήμα είναι μήκους 70,5 χιλιομέτρων, οι εργασίες ξεκίνησαν το 2021 και εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν 36 μήνες, δηλαδή περίπου μέχρι το τέλος του 2024. Τα έργα στο βόρειο τμήμα είναι προϋπολογισμού 442 εκατ. ευρώ και καλύπτονται από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Ο Ε65 εκτιμάται πως θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και ειδικά των περιοχών της Θεσσαλίας καθώς και της Δυτικής Μακεδονίας. Επίσης με την σύνδεση του Ε65 με την Εγνατία Οδό, η Δυτική Μακεδονία και η Ήπειρος αποκτούν νέα πρόσβαση προς την Κεντρική και Νότια Ελλάδα. Παράλληλα επιτυγχάνεται ο στόχος της απευθείας οδικής σύνδεσης των λιμένων Ηγουμενίτσας και Βόλου, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε αναπτυξιακή πορεία συνολικά τις δύο περιοχές.
Nίκος Καραγιάννης ypodomes.gr