Νέα σιδηροδρομικά έργα, των οποίων ο αρχικός προϋπολογισμός τοποθετείται σε 381 εκατ. ευρώ, προγραμματίζει να δημοπρατήσει μέσα στους προσεχείς μήνες η ΕΡΓΟΣΕ, η θυγατρική εταιρεία του ομίλου ΟΣΕ, που καλείται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην επανεκκίνηση της οικονομίας την επόμενη ημέρα μετά τη θέση υπό έλεγχο της πανδημικής κρίσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, με χρονικό ορίζοντα τους επόμενους τέσσερις μήνες, η εταιρεία πρόκειται να προχωρήσει στη δημοσίευση σειράς μειοδοτικών διαγωνισμών, συνολικού προϋπολογισμού 154 εκατ. ευρώ, που αφορούν τα εξής:
● Δεύτερη φάση εκσυγχρονισμού του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών, που περιλαμβάνει την κατασκευή των υπόλοιπων γραμμών και αποβαθρών του σταθμού αλλά και τη σύνδεσή του με το μετρό
● Αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα – Βόλος, μήκους 61 χλμ., με την εγκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης, ηλεκτροκίνησης και ευρωπαϊκού συστήματος διαχείρισης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας (ETCS).
● Υλοποίηση εργασιών σηματοδότησης στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, που αποτελεί τη δεύτερη διασυνοριακή σιδηροδρομική πύλη της χώρας.
● Κατασκευή της σιδηροδρομικής στάσης στον Νέο Παντελεήμονα Πιερίας.
Μέσα στη χρονιά, η ΕΡΓΟΣΕ αναμένεται να προχωρήσει στη δημοπράτηση μιας ακόμη ομάδας έργων με αρχικό προϋπολογισμό 227 εκατ. ευρώ. Σε αυτά ανήκουν η κατασκευή (επιδομή, ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση) της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας – Πάτρας στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος, ύψους 120 εκατ. ευρώ, και η αναβάθμιση της γραμμής στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Μουριές.
Μακροπρόθεσμα, η ΕΡΓΟΣΕ θα προχωρήσει, μέσω της διαδικασίας του ανταγωνιστικού διαλόγου (θεωρείται η ενδεδειγμένη μέθοδος για την προώθηση έργων που δεν είναι ώριμα μελετητικά), στη δημοπράτηση έργων αξίας 3 δισ. ευρώ. Στα πιο μεγαλεπήβολα έργα του σχεδιασμού της εταιρείας συγκαταλέγονται η σύνδεση Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης ύψους 1,4 δισ. ευρώ, που είναι γνωστή και ως σιδηροδρομική Εγνατία, της οποίας το τμήμα Θεσσαλονίκη – Τοξότες Ξάνθης είναι και το πιο ώριμο. Το πακέτο των 3 δισ. ευρώ περιλαμβάνει και την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας – Πάτρας με την κατασκευή του τμήματος Ρίο – Πάτρα, που έχει προϋπολογισμό της τάξεως των 300 εκατ. ευρώ και αποτελεί τη φυσική συνέχεια της γραμμής Ροδοδάφνη – Ρίο.
Ενα από τα έργα που έχει ολοκληρώσει η ΕΡΓΟΣΕ αφορά τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή, μήκους 71 χλμ. περίπου, στο τμήμα από τον νέο σιδηροδρομικό σταθμό Κιάτου έως τη Ροδοδάφνη, μετά τον σταθμό Αιγίου, που περιλαμβάνει σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, τηλεπικοινωνίες και ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις σηράγγων. Το εν λόγω έργο, που είναι προϋπολογισμού 920 εκατ. ευρώ, είχε ξεκινήσει να υλοποιείται το 2006.
Οσον αφορά την προσαρμογή της ΕΡΓΟΣΕ στην εποχή του κορωνοϊού, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, η εταιρεία προχώρησε άμεσα στην εφαρμογή σχεδίου εκτάκτου ανάγκης και εργασίας από απόσταση. Αρχές Μαρτίου, το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ ενέκρινε ομόφωνα τη στρατηγική αναδιοργάνωση της εταιρείας, όπως και τον προσδιορισμό των νέων σιδηροδρομικών έργων.
Χ.Ψ.