Με το ψαλίδι των εγκαινίων ανά χείρας θα μπει ο Απρίλιος για την κυβέρνηση. Τσίπρας και Σπίρτζης θα βρεθούν δύο φορές τον ίδιο μήνα στην Θεσσαλία για να εγκαινιάσουν τους νέους αυτοκινητόδρομους.
Το υπουργείο Υποδομών επιθυμεί τη σταδιακή απόδοση των δρόμων στην κυκλοφορία, προκειμένου να δοθεί η δέουσα δημοσιότητα. Σε δήλωσή του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, ανέφερε ότι «από τις αρχές Απριλίου και κάθε εβδομάδα θα γίνεται μια παράδοση. Πρώτος δρόμος που παραδίδεται είναι οι σήραγγες των Τεμπών και του Πλαταμώνα. Δεύτερη παραδίδεται η Κορίνθου-Πατρών πριν από το Πάσχα, ενώ θα ακολουθήσουν ο Ε65 και η Ιονία Οδός». Τουλάχιστον έχουμε να κάνουμε με καλές ειδήσεις, τις φιέστες θα τις αντέξουμε…
Πρέπει να αποτελεί μοναδικό ρεκόρ, τουλάχιστον για την Ευρώπη. Στην Ελλάδα από το 1975 μέχρι και το 2015 ψηφίστηκαν 250 φορολογικά νομοθετήματα και τροπολογίες, μαζί με άλλους 3.450 νόμους και 115.000 υπουργικές αποφάσεις! Την ίδια στιγμή προκύπτει από έρευνα της διαΝΕΟσις το ελληνικό Δημόσιο χάνει ετησίως έως και 16 δισ. ευρώ, ποσό το οποίο αποτελεί το 32% των συνολικών ετήσιων εσόδων του κράτους. Σύμφωνα με τους μελετητές, οι αυτοαπασχολούμενοι ρέπουν προς τη φοροδιαφυγή και συγκεκριμένα ο ιατρικός κλάδος, ο κατασκευαστικός, ο εκπαιδευτικός, ο παροχής λογιστικών - χρηματοοικονομικών υπηρεσιών και ο παροχής νομικών υπηρεσιών βρίσκονται ψηλά στην πυραμίδα της φοροδιαφυγής. Η αναποτελεσματικότητα του φοροεισπρακτικού μηχανισμού, η υπερφορολόγηση, η πολυνομία, οι χιλιάδες αποφάσεις και εγκύκλιοι συνθέτουν τις αιτίες της φοροδιαφυγής, η οποία δυστυχώς παρά τα σκληρά μέτρα των τελευταίων χρόνων δεν μετριάζεται. Οι βασικοί παράγοντες που συντελούν στην εμφάνιση και στην εξέλιξη της φοροδιαφυγής πρέπει να αναζητηθούν στη φορολογική πολιτική και στο πολιτικό περιβάλλον της χώρας εν γένει.
Τελικό συμπέρασμα: Περίπου 120.000 φορολογούμενοι καταβάλλουν φόρους ύψους 2,7 δισ. ευρώ, καθώς καλούνται να πληρώσουν τα «σπασμένα» της εκτεταμένης φοροδιαφυγής, αλλά και της υπέρογκης αύξησης της φορολογίας…
Τα δεδομένα από την κατανάλωση γάλακτος δικαιώνουν όσους υποστήριζαν ότι η παράταση της παραμονής του φρέσκου γάλακτος, στο ράφι των σούπερ μάρκετ, θα ευνοήσει τόσο τους παραγωγούς όσο και τις βιομηχανίες. Τα τελευταία στοιχεία της IRI δείχνουν ότι τον Ιανουάριο του 2014, το φρέσκο γάλα είχε μερίδιο αγοράς 52% έναντι 48% του μακράς διάρκειας (ESL). Τους τελευταίους μήνες του 2016 η ίδια έρευνα δείχνει ότι η κατανάλωση σταθεροποιήθηκε στο 60-40% υπέρ του φρέσκου. Τι σημαίνει αυτό; Ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται περισσότερο το φρέσκο γάλα και έχουν την δυνατότητα να το διατηρούν στο ψυγείο τους περισσότερες ημέρες. Πρόκειται για ήττα των λαϊκιστών (και στην Θεσσαλία) οι οποίοι υποστήριζαν ότι με την παράταση των ημερών στο σούπερ μάρκετ η κατανάλωση του φρέσκου γάλακτος θα περιοριστεί και οι κτηνοτρόφοι θα καταστραφούν…
Το παραθέτουμε για να αντιληφθούμε την δύναμη της ανακύκλωσης: Οι μπαταρίες, όταν χρησιμοποιηθούν, γίνονται απόβλητα. Στην Ελλάδα οι μπαταρίες μολύβδου οξέως ανακυκλώνονται στο εργοστάσιο ανακύκλωσης της Sunlight Recycling, στην Ξάνθη, όπου παράγεται μολύβι, το οποίο πηγαίνει ως πρώτη ύλη στη μονάδα παραγωγής μπαταριών της εταιρείας στον Νέο Όλιβο Ξάνθης. Μόλις στον δεύτερο χρόνο λειτουργίας του εργοστασίου ανακύκλωσης, η παραγωγή μολύβδου υπερδιπλασιάστηκε σε 15.600 τόνους το 2016 από 6.800 τόνους το 2015. Το αποτέλεσμα είναι πια το 61% των αναγκών της επιχείρησης σε πρώτη ύλη να καλύπτεται από την ανακύκλωση και να μην εισάγεται. Η εταιρεία μπαταριών Sunlight είναι δεύτερη στην Ευρώπη και ανήκει στον όμιλο του αυτοδημιούργητου επιχειρηματία Πάνου Γερμανού. Διόλου τυχαία η επιτυχία λοιπόν…
Καλημέρα σε όλους
Κώστας Τόλης