Μύρισε άνοιξη και ανακοινώθηκε ο προγραμματισμός των θερινών δρομολογίων τσάρτερ στο αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου. Στο πλάνο των φετινών εβδομαδιαίων πτήσεων καταγράφονται δέκα συνολικά κατά μέσο όρο, δύο παραπάνω σε σύγκριση με την περσινή σεζόν, οι οποίες προέρχονται από Ολλανδία, Αγγλία, Γερμανία, Βέλγιο, Γαλλία, Αυστρία και Ελβετία.
Ενδιαφέρον σημειώνεται, παράλληλα, για τις δύο νέες πτήσεις της εταιρίας Κόνδορ από το Μόναχο και της Τούι από τις Βρυξέλλες, που ανοίγουν αυλαία στις 29 Απριλίου και πραγματοποιούνται για πρώτη φορά στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου. Η τουριστική κίνηση από το εξωτερικό υπολογίζεται φέτος αυξημένη για τον επιπλέον λόγο ότι αναμένονται αεροσκάφη με μεγαλύτερη χωρητικότητα. Να θυμίσουμε, πάντως, ότι το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου δεν πέρασε στην εκμετάλλευση της Fraport και παραμένει κρατικό…
Για να πάρουμε μια γεύση για την δραματική εικόνα που παρουσιάζει η αγροτική οικονομία της χώρας μας ας ρίξουμε μια ματιά στα παρακάτω στοιχεία:
• Η Ολλανδία με 45 εκατομμύρια στρέμματα καλλιεργειών παράγει περίπου σε αξία 1700 ευρώ ανά στρέμμα.
• Το Ισραήλ με 6 εκατ. στρέμματα καλλιεργειών παράγει περίπου σε αξία 1290 ευρώ ανά στρέμμα.
• Η Ελλάδα με 37 εκατ. στρέμματα καλλιεργειών παράγει περίπου σε αξία 190 ευρώ ανά στρέμμα.
Τα στοιχεία έδωσε ο γενικός διευθυντής Λιανικής Τραπεζικής της Eurobank Ιάκωβος Γιαννακλής, ο οποίος βρέθηκε την περασμένη εβδομάδα και στη Θεσσαλία, μιλώντας στο 3ο συνέδριο αγροτικής επιχειρηματικότητας που διοργάνωσε ο Economist.
«Είμαστε 1 προς 9 σε σχέση με την Ολλανδία. Η Ολλανδία ακολουθεί πολιτική αγοράς, το Ισραήλ πολιτική καινοτομίας και η Ελλάδα πολιτικές σκοπιμότητες», ανέφερε χαρακτηριστικά το υψηλόβαθμο στέλεχος της Eurobank.
Χωρίς να ανακοινωθεί το παραμικρό, ούτε να πάρει κανείς χαμπάρι, η ΕΑΣ Τρικάλων παραχώρησε πρόσφατα με …υπενοικίαση (;) το εργοστάσιο οξοποιίας «Μετέωρα» σε αθηναϊκή εταιρεία. Πως είναι δυνατόν ένα από τα πιο αξιόλογα περιουσιακά στοιχεία του συνεταιριστικού φορέα, μια θυγατρική που το 2012 είχε τζίρο σχεδόν 5 εκ. ευρώ, να αλλάζει χέρια, θα αναρωτηθεί κανείς. Το ίδιο και εμείς… Υπενθυμίζουμε ότι η ΕΑΣ Τρικάλων, όπως αποκάλυψε το thessaliaeconomy.gr, υπέβαλε πρόσφατα αίτηση υπαγωγής στην προπτωχευτική διαδικασία του σχετικού νόμου για συμφωνία με τις τράπεζες, κούρεμα δανείων και προστασία έναντι των πιστωτών. Οι οφειλές που περιγράφονται στο σχέδιο εξυγίανσης ανέρχονται σε 34,7 εκ. ευρώ. Το αίτημα θα συζητηθεί στο Πρωτοδικείο Τρικάλων στις 3 Απριλίου.
«Θέριεψαν» τα ληξιπρόθεσμα χρέη την τελευταία διετία καθώς η αγορά έχει γονατίσει από τις αναδουλειές και τους φόρους. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, από τον Ιανουάριο του 2015 έως και τον Ιανουάριο του 2017 τα χρέη των επιχειρήσεων και των φυσικών προσώπων προς την εφορία έφθασαν τα 41,45 δισ. ευρώ. Συνολικά, τα χρέη ανέρχονται περίπου στα 93 δισ. ευρώ. Ποσό που δεν θα καταφέρει ποτέ να εισπράξει το ελληνικό Δημόσιο, καθώς μεγάλο τμήμα του χρωστούν οι ΔΕΚΟ (9 δισ. ευρώ) και 13 δισ. ευρώ οι πτωχευμένες επιχειρήσεις. Επίσης, μεγάλο τμήμα από τα ληξιπρόθεσμα χρέη, συγκεκριμένα το 40%, προέρχεται από παραβάσεις και πρόστιμα φοροδιαφυγής, η εισπραξιμότητα των οποίων μόλις και μετά βίας φθάνει το 1%. Απλώς καταγράφονται για να λέει το κράτος ότι έχει λαμβάνειν…
Καλό Σαββατοκύριακο
Κώστας Τόλης