Από αναβολή σε αναβολή πηγαίνει η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με το ηλεκτρονικό σύστημα Taxis του υπουργείου Οικονομικών, παρά το γεγονός ότι, τεχνικά, υπάρχει η δυνατότητα άμεσης υλοποίησης και μάλιστα η σύνδεση έχει λειτουργήσει πιλοτικά καταγράφοντας 3 εκατ. συναλλαγές. Ο πρώτος σχετικός νόμος ψηφίστηκε το 2011, ενώ δύο χρόνια αργότερα ήταν όλα έτοιμα για να ξεκινήσει η διαδικασία διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών. Ωστόσο, προφανώς λόγω αντιδράσεων και πολιτικού κόστους, το μέτρο δεν εφαρμόστηκε, παρότι θα βοηθούσε στην αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, αφού θα επέτρεπε στο υπουργείο Οικονομικών να διεξάγει αποτελεσματικότερους ελέγχους. Αρκετές λοιπόν ταβέρνες θα εξακολουθήσουν ανενόχλητες αντί για απόδειξη να γράφουν τον λογαριασμό σε "δελτίο παραγγελίας" ή ακόμα και σε …χαρτοπετσέτα.
Άγνωστο αν θα υπάρξει και πότε η σιδηροδρομική διασύνδεση της Θεσσαλίας με την Ήπειρο και συνακόλουθα με την Σιδηροδρομική Εγνατία, που επίσης είναι ένα έργο φιλόδοξο το οποίο όμως, παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες, έχει βαλτώσει. Επί του παρόντος, σε προχωρημένο στάδιο σχεδιασμού και μελετών βρίσκονται η νέα μεσογειακή χάραξη στο τμήμα που αφορά τη σύνδεση Θεσσαλονίκης - Καβάλας - Ξάνθης και η αναβάθμιση του τμήματος Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο. Πρόκειται για έργα της τάξεως των 2 δισ. ευρώ, τα οποία θα συνδέσουν σιδηροδρομικά τα μεγάλα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης.
Η οικονομική κρίση που συνεχίζει να πλήττει την κατανάλωση γάλακτος αντανακλάται άμεσα και στις τιμές παραγωγού. Η γαλακτοβιομηχανία «Ήπειρος» της οικογένειας Παντελιάδη (My Market), ανακοίνωσε ότι ρίχνει τις τιμές αγοράς πρώτης ύλης από τους κτηνοτρόφους και φυσικά η μείωση απλώνεται άμεσα και στη Θεσσαλία όπου μοιραία οι τιμές θα πέσουν, με ότι αυτό συνεπάγεται για τους παραγωγούς και όχι μόνο.
Η κτηνοτροφία είναι τελικά μια πολύ δύσκολη υπόθεση για χώρα μας. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Ελληνικής Κτηνοτροφίας, ο αριθμός των αιγοπροβατοτρόφων μειώθηκε σε 83.000 τα τελευταία επτά χρόνια, ενώ πριν την κρίση ήταν 125.000.
Οι εκμεταλλεύσεις αγελαδινού γάλακτος μειώθηκαν στις 2.000 μονάδες από 7.000 που ήταν πριν την εποχή των μνημονίων.
Οι εισαγωγές σε κρέας και σε γάλα ανέρχονται στο 1,8 δισ ευρώ σε ετήσια βάση, όταν η αξία των εισαγωγών σε καύσιμα ανέρχονται στο 1 δισ. ευρώ… Τι έκαναν οι κυβερνήσεις όλα αυτά τα χρόνια για τη σωτηρία της κτηνοτροφίας; Σχεδόν τίποτα, άλλωστε ήταν και είναι διαρκώς προσανατολισμένες στην ανάπτυξη των …δημοσίων υπαλλήλων.
Άλλες δύο καλές ελληνικές εταιρείες «κουνούν μαντήλι» στο Ελληνικό Χρηματιστήριο. Είναι η «Μάρμαρα Κυριακίδης» και η «Ιονική Ξενοδοχειακή», που οδηγούνται σε οριστική διαγραφή των μετοχών τους. Από την αρχή του 2017 διαγράφηκαν από το ΧΑΑ άλλες 7 εισηγμένες λόγω οικονομικών προβλημάτων, ανεβάζοντας το άθροισμα σε 11 των μετοχών που οδηγήθηκαν ή πρόκειται να οδηγηθούν εκτός Χρηματιστηρίου. Πρόκειται για τις εταιρείες: «Χ. Ιωάννου», «Τεχνικές Εκδόσεις», «Alsinco»,«Παρνασσός», «Δίας Ιχθυοκαλλιέργειες», «Spider-Πέτσιος» και «Βιοϊατρικής & Ρομποτικής Τεχνολογίας».
Μεταξύ των 211 εισηγμένων που απέμειναν το πιο «βαρύ» χαρτί είναι η Coca-Cola HBC, και μάλιστα με μεγάλη διαφορά (4,7 δισ. ευρώ) από τη δεύτερη εισηγμένη, τον ΟΤΕ. Η κεφαλαιοποίηση της Coca-Cola HBC αποτιμάται στα 9,53 δισ. ευρώ και αποτελεί το 18,19% της συνολικής κεφαλαιοποίησης του Χρηματιστηρίου, που έχει φθάσει τα 52,385 δισ. ευρώ. Yπάρχουν 13 εισηγμένες με αξία άνω του 1 δισ. ευρώ, ενώ οι 10 πρώτες σε αξία εισηγμένες εκπροσωπούν το 64,56% της συνολικής αγοράς και οι υπόλοιπες 201 μοιράζονται κεφαλαιοποίηση 18,565 δισ. ευρώ. (στοιχεία από το Bankingnews.gr). Πάντως το τελευταίο δεκαήμερο στο ΧΑΑ βγήκαν λεφτουδάκια..
Καλημέρα σε όλους
Κώστα Τόλης