Τον δρόμο για την διεκδίκηση αποζημιώσεων λόγω του σκανδάλου dieselgate και από τους Έλληνες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων του ομίλου Volkswagen ανοίγει με δύο αποφάσεις του το Ειρηνοδικείο Αθηνών, μετά από σχετικές δικαστικές αποφάσεις σε Γερμανία, Ιταλία και Τσεχία.
Η ώρα των αποζημιώσεων έφτασε και στην χώρα μας μέσω των δύο υποθέσεων που χειρίστηκε το δικηγορικό γραφείο Βενιέρης – Αλεξανδροπούλου με παραστάτες δικηγόρους τον κ. Ιάκωβο Βενιέρη και τον κ. Ηλία Μπέτζιο. Η πρώτη υπόθεση στρέφεται κατά του εισαγωγέα των αυτοκινήτων στην Ελλάδα και η δεύτερη κατά της ίδιας της μητρικής εταιρείας Volkswagen στη Γερμανία.
Στη μεν πρώτη το δικαστήριο αποφάσισε ότι ο κάτοχος του αυτοκινήτου μπορεί να επιστρέψει το αυτοκίνητο στην αντιπροσωπεία και να λάβει αποζημίωση 11.050 ευρώ επειδή εξαπατήθηκε κατά την πώληση. Στη δεύτερη υπόθεση επιδικάστηκε αποζημίωση 5.200 για ηθική βλάβη. Το ύψος της αποζημίωσης εξαρτάται βεβαίως και από την αξία και τα κυβικά του αμαξιού.
Οι αποφάσεις αυτές δημιουργούν προηγούμενο και είναι οι πρώτες που λαμβάνονται στα Βαλκάνια για το συγκεκριμένο σκάνδαλο και όπως δηλώνει o δικηγόρος κ. Ηλίας Μπέτζιος το γραφείο του ήδη ετοιμάζει μια σειρά νέων προσφυγών. Στα δικαστήρια μπορούν να προσφύγουν όσοι αγόρασαν diesel αυτοκίνητο VW μέχρι έξι χρόνια πριν καθώς μετά από την εξαετία υπάρχει θέμα παραγραφής.
Σύμφωνα με πληροφορίες το θέμα αυτό αφορά περίπου 30.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στη χώρα μας.
Ο επίσημος εισαγωγέας των αυτοκινήτων Volkswagen στην Ελλάδα αναμένει την επίσημη ειδοποίηση από το δικαστήριο για την απόφαση. Πηγές από την εταιρεία πάντως αναφέρουν ότι οι μέχρι στιγμής προσφυγές στα ελληνικά δικαστήρια είναι ελάχιστες, ενώ όλοι οι κάτοχοι αυτοκινήτων Volkswagen των συγκεκριμένων εκδόσεων έχουν ενημερωθεί ώστε να αποκατασταθεί η παρέμβαση που είχε γίνει.
Οι αποφάσεις του ελληνικού δικαστηρίου έχουν να κάνουν με το συγκεκριμένο σκάνδαλο που αποκαλύφθηκε το 2015 στις ΗΠΑ και αφορά στην παραποίηση του λογισμικού σε συγκεκριμένα μοντέλα που κατασκευάστηκαν από τον όμιλο της Volkswagen. Συγκεκριμένα η αμερικανική Αρχή Περιβαλλοντικής Προστασίας ανακοίνωσε στις 18 Σεπτεμβρίου του 2015 ότι η VW είχε εγκαταστήσει παράνομες συσκευές αναχαίτισης σε οχήματα με κινητήρα ντίζελ που είχαν κατασκευαστεί την περίοδο από το 2009 έως το 2015 προκειμένου να τα εμφανίζει λιγότερο ρυπογόνα.
Η αποκάλυψη αυτή προκάλεσε ένα από τα μεγαλύτερα επιχειρηματικά σκάνδαλα των τελευταίων δεκαετιών και ξεκίνησε μεγάλη έρευνα στην εταιρεία η οποία τελικά ομολόγησε ότι 11 εκατομμύρια πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά της ήταν εφοδιασμένα με την εν λόγω συσκευή. Η εταιρεία αναμένει ότι η συνολική ζημιά από το σκάνδαλο θα φτάσει στα 25 δισ. ευρώ, χωρίς βέβαια να υπολογίζεται η ζημιά στη φήμη της και συνεπώς στη μετοχή της.
Κώστας Κετσιετζής (insider.gr)