Με την είσοδο, το 2019, των μεγάλων ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μπορεί να πει κανείς πως αρχίζει στα σοβαρά η εποχή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ωστόσο, κάπου θα πρέπει να μπορούν οι καταναλωτές να φορτίζουν τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα. Η δημιουργία δικτύου σταθμών φόρτισης για τις δύο μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές αυτοκινήτου, τη γερμανική και τη βρετανική, θα στοιχίσει 15 δισ. ευρώ και θα αποτελέσει μία από τις μεγαλύτερες επενδυτικές ευκαιρίες στον κλάδο των μεταφορών.
Ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Γερμανίας έως το 2040 υπολογίζεται στα 23 εκατομμύρια, από 200.000 σήμερα, σύμφωνα με έκθεση της Aurora Energy Research. Στη Βρετανία υπολογίζεται πως θα κυκλοφορούν σε 22 χρόνια 17 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ σήμερα κυκλοφορούν μόλις 140.000. H επένδυση που θα πρέπει να γίνει ώστε οι ιδιοκτήτες να μπορούν να φορτίζουν τα αυτοκίνητά τους εκτιμάται πως θα ανέλθει στα 15 δισ. ευρώ. «Αυτή θα είναι σαφώς μια μεγάλη αγορά, οπότε είναι σημαντικό οι επενδυτές να πάρουν θέσεις ενόψει της μαζικής υιοθέτησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων», λέει στο Bloomberg ο Χανς Κένιγκ, επικεφαλής της Aurora για τη γερμανική αγορά. Η κατασκευή σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αποτελέσει μία από τις μεγαλύτερες επενδυτικές ευκαιρίες στον κλάδο των μεταφορών, προσθέτει.
Στη Γερμανία θα απαιτηθεί η κατασκευή περίπου τεσσάρων εκατομμυρίων σταθμών φόρτισης και τριών εκατομμυρίων στη Βρετανία, όπου θα υπάρξει ανάγκη για μεγαλύτερο, αναλογικά με τη Γερμανία, αριθμό σταθμών φόρτισης σε ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης, σύμφωνα με την έκθεση. Οι σταθμοί φόρτισης θα κατασκευαστούν κυρίως σε επιχειρήσεις ώστε να εξυπηρετούν στόλους ηλεκτρικών βαν, σε δημόσιους χώρους στάθμευσης, αλλά και στις εθνικές οδούς. Σύμφωνα με την Aurora, η χρήση ηλιακών πάνελ και μπαταριών θα οδηγήσει σε μείωση του κόστους του ρεύματος για τους καταναλωτές και σε αύξηση των εσόδων των εταιρειών που θα κατασκευάσουν τα δίκτυα των σταθμών φόρτισης, διότι θα έχουν τη δυνατότητα να αποθηκεύουν την πλεονάζουσα ενέργεια και να τη διοχετεύουν και πάλι, έναντι τιμήματος, στο ηλεκτρικό δίκτυο. «Το πιθανότερο είναι πως οι περισσότεροι χρήστες ηλεκτρικού αυτοκινήτου που έχουν τη δυνατότητα θα εγκαταστήσουν σταθμό φόρτισης στο σπίτι τους, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως θα φορτίζουν πάντα εκεί το αυτοκίνητό τους. Για παράδειγμα, μπορεί να φορτίζουν φθηνότερα εάν το κάνουν στον χώρο εργασίας τους, όπου ο εργοδότης θα τους προσφέρει, ως παροχή, φθηνότερη τιμή, ή σε σούπερ μάρκετ», λέει ο Κένιγκ.
Αλλαγή
Μέχρι σήμερα δεν έχει διαφανεί ποιος προηγείται στη δημιουργία της υποδομής που θα χρειαστεί για την κίνηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες, περιλαμβανομένων των Royal Dutch Shell και BP, προσπαθούν να δουν πώς θα προσαρμόσουν το δίκτυο των βενζινάδικων που έχουν στις ανάγκες της αγοράς του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Είναι πιθανό πως θα αντιμετωπίσουν ισχυρό ανταγωνισμό από εταιρείες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και από τεχνολογικές εταιρείες.
Καθημερινή