Ενθαρρυντικά είναι τα μηνύματα από την αγορά για το φυσικό αέριο κίνησης καθώς αυξάνονται τα σημεία ανεφοδιασμού CNG, ενώ οι ελληνικές αντιπροσωπείες διευρύνουν την γκάμα των CNG μοντέλων. Φυσικά, διαθέσιμη είναι και η ενδιάμεση λύση, δηλαδή η μετατροπή συμβατικού οχήματος (βενζίνη ή πετρέλαιο) σε διπλού καυσίμου. Πανελλαδικά μέχρι το τέλος του 2018 θα υπάρχουν 25-30 σημεία ανεφοδιασμού, ενώ και στην περιοχή της Θεσσαλίας τα πρατήρια Φυσικού αερίου κίνησης αναμένεται να αυξηθούν από δύο που είναι σήμερα (Βόλος, Λάρισα).

Τα εργοστασιακά κατασκευασμένα οχήματα φυσικού αερίου

Στην ελληνική αγορά κυκλοφορούν ΙΧ και επαγγελματικά CNG μοντέλα διπλού καυσίμου από όλες τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Τα πιο γνωστά μοντέλα κυκλοφορούν και σε CNG εκδόσεις ενώ η γκάμα τους διευρύνεται συνεχώς με νέα μοντέλα να κάνουν την εμφάνισή τους στη διεθνή και την ελληνική αγορά.

Οι Έλληνες επαγγελματίες και ιδιώτες οδηγοί χρησιμοποιούν CNG οχήματα γνωστών αντιπροσωπειών όπως είναι η Fiat (FiatDoblo Cargo, Ducato, Fiorino, Punto Van κλπ), η Audi (Audi A3 Sportback g-tron),η MercedesBenz (BClass 200, E 200 NTG, BenzSprinterNTG), η Lancia (LanciaYpsilon 0.9 TwinAir), η Piaggio,η Iveco (IvecoDaily), η Volskwagen (VW Golf 1.4 TGi, Passat 1.4 TSI 150 PS EcoFuel, EcoUp, CaddyVannEcofuel), η Seat (SeatLeon 1.4 TGI 110 PS), η Skoda (OctaviaG-TEC) και η Opel (OpelZafiraTourer 1.6 CNG Turbo, OpelCombo 1.4 T-Jet 120 PS).

Επιπλέον επιλογές με την τεχνολογία bi-fuel

Η χρήση του φυσικού αερίου στα οχήματα με βενζινοκινητήρα είναι πλέον αρκετά διαδομένη και η τεχνολογία της καύσης εναλλακτικά φυσικού αερίου και βενζίνης είναι γνωστή ως bi-fuel.

Στην Ελλάδα η νομοθεσία πλέον επιτρέπει τη μετατροπή και των βενζινοκίνητων οχημάτων αλλά και των πετρελαιοκινητήρων σε dual fuel με φυσικό αέριο και ήδη έχουν κυκλοφορήσει οχήματα που έχουν μετατραπεί, τα οποία παρουσιάζουν εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Με εξέλιξη της τεχνολογίας τα τελευταία χρόνια έγινε δυνατή η χρήση του φυσικού αερίου σε συνδυασμό με το diesel στους πετρελαιοκινητήρες των βαρέων οχημάτων. Στην περίπτωση αυτή τα δύο καύσιμα καίγονται συγχρόνως, σε αναλογίες που να ανταποκρίνονται στην απαίτηση του κινητήρα κάθε στιγμή, ανάλογα με την πίεση του πεντάλ του γκαζιού. Η τεχνολογία αυτή, η οποία λέγεται dual fuel, συνδυάζει τον καλύτερο κινητήρα με το βέλτιστο και ευγενέστερο καύσιμο.

Η επιτυχία της μεθόδου συνίσταται στο ότι επιτυγχάνει σημαντική μείωση του κόστους και των ρύπων, χωρίς να μειώνεται η ιπποδύναμη και η ροπή του κινητήρα, ανεξάρτητα από το επίπεδο των στροφών που λειτουργεί. Ο ψεκασμός του φυσικού αερίου στον κινητήρα συγχρόνως με το diesel βελτιώνει τη διασπορά του, με αποτέλεσμα την πληρέστερη καύση του και επομένως καλύτερη απόδοση του καυσίμου και μεγαλύτερη οικονομία. Σε περίπτωση μη διαθεσιμότητας φυσικού αερίου, ο κινητήρας γυρίζει αυτόματα σε λειτουργία 100% diesel.

Τι κερδίζουμε με το φυσικό αέριο κίνησης

Οδηγώντας ένα όχημα κίνησης με Φυσικό Αέριο επιτυγχάνει κανείς σημαντική οικονομία στο κόστος καυσίμου ανά χιλιόμετρο.

Ο παγκόσμιος μέσος όρος για το κόστος του καυσίμου καταδεικνύει ότι η οδήγηση ενός οχήματος που κινείται με φυσικό αέριο επιτυγχάνει εξοικονόμηση περίπου 60% σε σύγκριση με ένα όχημα που κινείται με βενζίνη και εξοικονόμηση που υπερβαίνει το 30% σε σχέση με ένα όχημα που κινείται με πετρέλαιο.

Όλο και περισσότερες κυβερνήσεις προωθούν το φυσικό αέριο ως βάση μιας ενεργειακής πολιτικής που θα είναι απαγκιστρωμένη από την εξάρτηση της εισαγωγής πετρελαιοειδών. Ακόμα και σε χώρες που παράγουν πετρέλαιο, όπως το Ιράν και η Βενεζουέλα, οι πολιτικοί ενθαρρύνουν την εισαγωγή φυσικού αερίου για να αυξήσουν την εξαγωγή πετρελαίου.

Επίσης, σημαντικό είναι να θυμόμαστε ότι ένα κιλό ΦΑ περιέχει πολύ περισσότερη ενέργεια σε σχέση με ένα λίτρο από όλα τα άλλα υγρά καύσιμα. Πιο συγκεκριμένα 1 κιλό φυσικό αέριο κίνησης είναι ενεργειακά ισοδύναμο με 1,5 λίτρα Βενζίνη, 1,3 λίτρα πετρέλαιο και 2 λίτρα υγραέριο. 

Λ.Ε.