Την πρώτη διέλευση τρένου στα πλαίσια των δοκιμών της νέας γραμμής Αθήνα – Λάρισα- Θεσσαλονίκη είχαμε το μεσημέρι της Παρασκευής στη σήραγγα Καλλιδρόμου, που ενώνει τη νέα γραμμή Τιθορέα – Λιανοκλάδι.
Το τρένο ξεκίνησε από την Τιθορέα στις 12 το μεσημέρι και κατέληξε στο Λιανοκλάδι. Το χθεσινό πρώτο τεστ περιελάμβανε και άσκηση ετοιμότητας εντός της σήραγγας η οποία, σημειωτέον, είναι η μεγαλύτερη των Βαλκανίων μήκους 9.063 μέτρων. Για τον λόγο αυτό εκτός από στελέχη του ΟΣΕ και της ΤΡΑΝΟΣΕ στην χθεσινή δοκιμαστική διαδρομή συμμετείχαν και μέλη της Πυροσβεστικής και του ΕΚΑΒ.
Μετά από την επιτυχή διεξαγωγή της άσκησης ετοιμότητας, η σήραγγα θα δοθεί και πάλι την Δευτέρα 8 Ιανουαρίου για δοκιμαστική διαδρομή με τραίνο, στο οποίο επίσημος επιβάτης θα είναι ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
Μέχρι το τέλος του μήνα, υπάρχει η αισιοδοξία ότι η διπλή γραμμή θα είναι έτοιμη για κανονικά δρομολόγια, ωστόσο πρέπει να σημειωθεί ότι θα χρησιμοποιείται και ντιζελομηχανή.
Όπως είχε πει ο ίδιος ο υπουργός ελπίζουν μέχρι τα τέλη Απριλίου να έχει δοθεί λύση στην ηλεκτροδότηση, εντός της σήραγγας, ώστε μέχρι το Λιανοκλάδι (από την Αθήνα και το ανάποδο), το τρένο πλέον να κινείται ηλεκτροκίνητα. Στο Λιανοκλάδι θα αλλάζει και πάλι σε ντιζελομηχανή η οποία θα εξυπηρετεί μέχρι τον Παλαιοφάρσαλο, όπου και πάλι τα βαγόνια θα τα σέρνει ηλεκτρομηχανή.
Ο συνολικός σχεδιασμός του έργου περιλαμβάνει 106 χιλιόμετρα διπλής γραμμής (Τιθορέα - Δομοκός), όπου το τρένο θα μπορεί να αναπτύσσει ταχύτητες μέχρι 200 χιλιόμετρα την ώρα.
To έργο περιλαμβάνει την νέα διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων Τιθορέας – Λιανοκλαδίου – Δομοκού που αντικαθιστά το ορεινό κομμάτι της υφιστάμενης μονής γραμμής μήκους 122 χιλιομέτρων με νέα διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων μήκους 106 χιλιομέτρων.
Η νέα χάραξη έχει σχεδιασθεί για ταχύτητες 160-200 χλμ /ώρα, ξεκινά από το σιδηροδρομικό Σταθμό Τιθορέας κατευθύνεται ανατολικά διασχίζοντας το όρος Καλλίδρομο με δίδυμη σήραγγα μήκους 9.036 μέτρων η κάθε μία και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή μέσω της πεδιάδας του Σπερχειού ποταμού καταλήγει στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου. Στη συνέχεια διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα μήκους 6.380 μέτρων η κάθε μία και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή μέσω της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας ανέρχεται τον ορεινό όγκο του Δομοκού μέχρι τον ομώνυμο Σιδηροδρομικό Σταθμό.
Σταθμός Δομοκού
Σταθμός Λιανοκλαδίου
Μία από τις γέφυρες της διαδρομής πριν την ολοκλήρωσή της
Η περίφημη σήραγγα Καλλίδρομου
Ζ.Η. thessaliaeconomy.gr